جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 452129
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
همایش «میراث اسلامی» در شهر فیلیپین برگزار شد

حوزه/در راستای برنامه های سالانه «ماه میراث ملی» همایش «میراث اسلامی» در کوتاباتوی فیلیپین برگزار شد که هدف آن حفاظت و پایداری فرهنگ ها و آموزه های اسلامی اعلام گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pna، همایش «میراث اسلامی» در منطقه خودمختار اسلامی میندانائو واقع در استان کوتاباتو در فیلیپین و در راستای برنامه های سالانه «ماه میراث ملی» در این کشور برگزار می شد.

موضوعات اصلی این همایش شامل تاریخ اسلام، فرهنگ و سنن، باورها و اعمال دینی، ازدواج و ارزش های خانوادگی در دین اسلام بودند.

به گفته عبدالرحمن اداسان، مفتی اعظم منطقه که سخنران میهمان این همایش نیز بود: باارزش ترین میراث به جا مانده از اسلام، قرآن مجید است که موهبتی از جانب خداوند و هدایتگر تمامی مسلمانان است.

وی افزود: ما باید در تمامی جنبه ها به  قرآن متکی باشیم،‌زیرا قرآن تصحیح کننده تمامی انحرافات و فسادها است.

مدیر اجرایی منطقه خودمختار اسلامی میندانائو نیز در این همایش گفت: میراث اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نفوذ زیادی در فرهنگ ما پیدا کرده و هویت فرهنگی متفاوت آن از دیگر فرهنگ ها به وضوح پیداست.

وی خاطرنشان کرد: این همایش در بهترین زمان ممکن و در ماه مبارک رمضان، ماه روزه داری برگزار می شود. ما می خواهیم حفظ و نگهداری از میراث اسلامی را به خاطر نسل های آینده تضمین کنیم.

مسئولین اداره آموزش و پروش و مقامات مربوطه منطقه ای نیز در این نشست حضور داشته و شرکت کنندگان در این گردهمایی در سخنانشان در خصوص حفظ میراث اسلامی در محافل و مراکز آموزشی ابراز نگرانی کردند.

فرهنگ های رایج مغایر با آموزه های اسلامی

استاد ستار نماینده مدارس آموزشی دینی در این همایش، نسبت به شیوع آداب رسوم و فرهنگ های غیراسلامی به نام اسلام در فیلیپین ابراز ناخشنودی کرده و گفت: تمامی فرهنگ های رایج در کشور با آموزه های اسلامی همراستا نیستند و به همین سبب مهم است که نگاهی عمیق تر به اسلام بیاندازیم و فرهنگ های درست اسلامی را تشخیص دهیم.

وی تاکید کرد: ما باید فرهنگ مان را بازنگری کنیم. اگر این اعمال فرهنگی با آموزه های اسلامی در تقابل هستند باید از آن ها دوری بجوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha