شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله فاضل گلپایگانی

استاد حوزه علمیه قم در نشستی با کارکنان حوزه علمیه خواهران یزد گفت: علم مطلوب علمی است که یک عالم بتواند پرچم هدایت را به وسیله آن بر دوش گیرد و با بازگشایی راه، دیگران را هم به سمت هدایت سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی از اساتید حوزه علمیه قم در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: اهمیت علم و علم آموزی در اسلام بر کسی پوشیده نیست و ربّانی کردن عالم به عنوان اساس مطلوب بودن علم به شمار می رود.

وی افزود: علم مطلوب علمی است که یک عالم بتواند پرچم هدایت را به وسیله آن بر دوش گیرد و با بازگشایی راه، دیگران را هم به سمت هدایت سوق دهد.

استاد حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه  ما باید اول خودسازی را از خودمان شروع کنیم تا بتوانیم زمینه خودسازی دیگران را فراهم کنیم به بیان روایتی از لسان مبارک امام صادق (ع) پرداخت که حضرت فرمود: «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه ِ، دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ : تَعَلَّمَ للّه ِ، و عَمِلَ للّه ِ، و عَلَّمَ للّه ِ»هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا به آن عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها از او به بزرگى ياد شود و گفته شود براى خدا آموخت، براى خدا عمل كرد و براى خدا آموزش داد.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل گلپایگانی به دو آیه از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مؤمن باید همیشه و در همه جا به یاد خدا باشد و آنطور که خداوند متعال در آیه 152 سوره مبارکه بقره فرمود: «فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُون» مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم و شکر نعمت من به جای آرید و کفران نعمت من نکنید.

وی ادامه داد: خداوند نسبت به فراموش نکردن یاد خداوند متعال در آیه ۱۹ سوره مبارکه حشر می‌فرماید«:وَ لا تَکونُوا کالَّذینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْساهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولئِک هُمُ الْفاسِقُونَ»؛ و همچون کسانی نباشید که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آن‌ها را به «خود فراموشی» گرفتار کرد، آن‌ها فاسقانند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: موعظه حقیقی را خداوند در آیه 46 سوره مبارک سبأ فرمود که «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ  أَنْتَقُومُوالِلَّهِ مَثْنَى وَ فُرَادَى»بگو که من به یک سخن شما را پند می‌دهم و آن سخن این است که شما خالص برای خدا دو نفر دو نفر با هم یا هر یک تنها قیام کنید.

وی توصیه کرد: شخص مؤمن همیشه باید در همه حال به یاد خدا باشد و برای خدا و در مسیر او قدم بردارد.

 

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 0
    با سلام عنوان ایشان آیت الله می باشد.