جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای دو طرح بزرگ قرانی «نهضت قرآنی» و «نور هدایت» همزمان با ماه مبارک رمضان به همت بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح سراسری«نهضت قرآنی» به همت بانوان طلبه استان یزد آغاز شد که طلاب شرکت کننده در این طرح یک جلسه قرآنی ویژه بانوان را در محل اقامت خود اداره می کنند.

وی افزود: از اهداف این طرح پیوند بانوان طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل و مبلغ با جلسات قرآنی بانوان، قرائت صحیح قرآن کریم و آموزش آن به بانوان شرکت کننده در نشست های ختم قرآن کریم ماه رمضان و تلاش طلاب در ارتقای سطح علمی قرآنی خود و تفسیر به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، تصریح کرد: برگزاری نشست های قرآنی یکی از سنت های دیرین و نهادینه شده مردم استان یزد به ویژه زنان یزدی به شمار می رود که زمینه مشارکت عالمانه بانوان طلبه برای حضور در این جلسات در محلات مختلف شهرها و روستاها برای تعمیق باورهای دینی و ارتقای سطح سواد قرآنی زنان یزدی در زمینه های روانخوانی و تفسیر قرآن فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی یکی دیگر از طرح های ویژه ماه مبارک رمضان را «نور هدایت» عنوان کرد و گفت: این طرح با شعار«هر طلبه یک حافظ» در مدارس علمیه خواهران استان، در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حافظ اجرا می شود.

وی گفت: در این طرح طلاب سطح دو تفسیر نمونه از جزء 30 و طلاب سطح سه و چهار تفسیر المیزان از جزء 30 را فرامی گیرند و یا در جلسات قرآنی خود آموزش می دهند و این طرح پس از ماه مبارک رمضان هم هر دو هفته یکبار برای مشارکت بیشتر بانوان طلبه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha