پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شبهای قدر

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: لیالی قدر فرصتی برای تقویت فرهنگ علوی و معرفی سیره و منش علوی به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: لیالی قدر فرصتی برای تقویت فرهنگ علوی و معرفی سیره و منش علوی به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

وی با برشمردن فضیلت‌های اخلاقی بی‌نظیر نخستین امام نخست شیعیان(ع)، افزود: امام علی(ع) مظهر همه فضیلت‌ها و خوبی‌ها است و پیروی از مکتب و سیره علوی، بستر سعادت دنیا و آخرت است که عدالت و یتیم‌نوازی بارزترین فضیلت‌های امام علی(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام هدایتی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن شب‌های قدر، گفت: باید فضیلت‌های شب‌های قدر برای مردم بازگو شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: آگاهی از فضیلت‌های شب‌های قدر و نماز و روزه و دعا سبب بیداری و بصیرت می‌شود.

وی با برشمردن برخی فضیلت‌های شب‌های قدر، اظهار داشت: باید با آگاهی از معنویت شب‌های قدر استفاده کنیم و از ثواب اعمال در این شب‌ها غافل نباشیم.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن شب قدر از هزار ماه برتر است، گفت: شب‌های قدر شب تحیت و سلام، شب غفران و رحمت و بیداری است، که باید با بیداری در شب‌های قدر و در محضر خداوند متعال با ولایت پیمان می‌بندیم.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را برای شب‌های احیا آماده کنیم و نگذاریم از دست رود؛ چرا که اگر از دست بدهیم هیچ‌چیز نمی‌تواند جای آن را بگیرد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم می‌فرمایند: «هرکسی که شب قدر را احیا نگه داشته و درک کند تا سال آینده عذاب از او برداشته می‌شود».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha