شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد سالم ابوعاصی

حوزه/ نشست اندیشه اسلامی توسط شورای عالی امور اسلامی مصر با تمرکز بر نقش زبان عربی در فهم علوم دینی و اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته نشست اندیشه اسلامی توسط شورای عالی امور اسلامی مصر با تمرکز بر نقش زبان عربی در فهم علوم دینی و اسلامی برگزار شد.

در این نشست دکتر صابر عبدالکریم استاد دانشگاه الازهر گفت: همه ما در حق زبان عربی کوتاهی کرده ایم، زیرا وظیفه داریم زبان عربی را حفظ کرده و به کودکان خود بیاموزیم، زیرا انسان با یاد گرفتن یک زبان فرهنگ آن زبان را نیز فرا می گیرد و از این رو بر مسئولان کشور واجب است که در زمینه آموزش زبان عربی به کودکان اهتمام داشته باشند.

رئیس سابق دانشکده پژوهش هالی عالی دانشگاه الازهر ادامه داد: زبان عربی باید درست فراگرفته شود تا همه بتوانند به درستی قواعد آن را فرا بگیرند و ما نیز در منبرها و کلاس های درس خود به زبان عربی صحیح صحبت کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از کسانی که به بدون درس خواند در الازهر وارد فعالیت های شرعی می شوند، گفت: چنین افرادی سربار الازهر می شوند و دائما برای الازهر هزینه درست می کنند و به گونه ای برای عوام درباره سنت و شریعت صحبت می کنند که مردم گمان می کنند علمای سابق اهل سنت بویی از سنت و شریعت نبرده اند.

این استاد الازهر ادامه داد: علما بر این باورند که انسان هر چقدر بیشتر بر عربی مسلط باشد، توانایی بیشتری برای یادگیری علوم شریعت خواهد داشت و از نشانه های اهمیت زبان عربی، این است که خدای متعال قرآن را به زبان عربی نازل کرد و کوتاهی کردن در یادگیری و حفظ زبان به معنای کوتاهی در حفظ تمدن است، زیرا فرهنگ ملت ها با زبان آنها منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha