شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی گفت: افسوس که امروز به جای اینکه قرآن را بفهمیم آن را برای تعویذ استفاده می‌کنیم، در صورتی که اگر قرآن یا احادیث اهلبیت (ع) را می‌خوانیم باید به آن علم کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه بهار قرآن است و باید در این ماه همراه با تلاوت قرآن در آیه های قرآنی دقت کنیم و افسوس که امروز به جای اینکه قرآن را بفهمیم آن را برای تعویذ استفاده می‌کنیم و گاهی اگر قرآن یا ذکر اهلبیت (ع) را هم می‌خوانیم برای رسیدن به حوائج مادی است و این در حالی است که فرامین زیادی از اهل بیت (ع) در کتاب های احادیث موجود است که باید به آن علم کنیم.

وی با اشاره به فضیلت کتاب نهج البلاغه گفت:  نهج البلاغه را هم باید بخوانیم، زیر در این کتاب مقدس در مورد قرآن مجید فرامین زیادی بیان شده است و در این کتاب مطالبی در مورد ناسخ و منسوخ، خاص و عام، محکم و متشابه بیان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی ادامه داد:‌ بعضی آیه های قرآن تفسیر کننده آیه های دیگر است و در جهان چیزی نیست که در مورد آن در قرآن مطلبی ذکر نشده باشد و اگر این کتاب به جای خداوند متعال از طرف کسی دیگری بود اینطور کامل نبود و اختلاف زیادی به وجود می آمد و اگر قرآن را با ترجمه بخوانیم، بسیار لذت بخش است.

وی افزود: باید ما طوری قرآن را در زندگی خودمان جا بدیم که حتی گفتگوی ما هم طبق قرآن کریم باشند، قرآن کتاب هدایت است و هیچ وقت هدایت و گمراهی نمی توانند باهم باشند و باید توجه کنیم که زییا سازی جلد و خود قرآن تا زمانی که به فرامین قرآنی عمل نکنیم فایده ندارد، هر چیزی از قرآن یاد بگیریم حتما در زندگی یک خوبی اضافه شده و یک جهالت کم خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha