پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اظهار کرد: وقتی قرآن به سر می‌گیریم یعنی این‌که عنوان می‌کنیم اقتصاد، سیاست، اخلاق، تعلیم و تربیت، فرزندداری و برخوردهای ما با جامعه و طبیعت بر اساس اسلام است با این وجود ما تنها به قرآن به سر گرفتن اکتفا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سلسله برنامه درس‌هایی از قرآن، ویژه ماه مبارک رمضان که در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تنها با قرآن به سر گرفتن مشکلات حل نمی‌شود، بلکه باید به آن عمل کرد، همچون نسخه و دستور پزشک که بدون عمل به آن درمان حاصل نمی‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: وقتی قرآن به سر می‌گیریم یعنی اینکه اقتصاد، سیاست، موضع گیری‌ها، همسرداری و فرزند داری، تعلیم وتربیت، برخورد با جامعه، طبیعت و با همسایه باید اسلامی و قرآنی باشد؛ متأسفانه امروز این موارد و برخورد‌های با یکدیگر اسلامی نیست و ما صرفاً قرآن را به سر می‌گیریم و کمتر به آن عمل می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه به بیان اهمیت توبه برای عموم مؤمنین اشاره و ابراز کرد: خداوند همه‌اش رحمت و آیات قرآنش سرشار از وعده‌هایی برای پذیرش توبه صادقانه انسان است.

وی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند توبه مخصوص انسان‌های خلافکار است در حالیکه خداوند در قرآن همه مردم را به توبه فرا می‌خواند، گفت: حتی مواردی مانند اذیت شدن دیگران از سیگار کشیدن ما، بوق زدن در کوچه‌ها، ریختن برف پشت بام در کوچه و کوتاهی در ارائه یک سخنرانی خوب توسط سخنران و مهم‌تر از اسراف در آب و غذا جزو مواردی است که نیاز به توبه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که حتی اساتید دانشگاه باید دقت داشته باشند درس‌هایی که به دانشجویان ارائه می‌دهند کارایی داشته باشد، گفت: متأسفانه امروز لیسانسه‌های ما مهارت کافی را در دانشگاه‌ها فرا نگرفته و بیکار هستند، به عبارتی آنچه سر کلاس فرا گرفته‌اند به دردشان نمی‌خورد و تنها به حفظ محفوظاتی جهت دریافت مدرک پرداخته‌اند.

انتهای پیام

28/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha