پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر مراسم «افطاری بزرگ» در آکسفورد که با حضور ۴۰۰ نفر برگزار شد

حوزه/ مراسم «افطاری بزرگ» در دانشگاه آکسفورد با همکاری پروژه بی خانمان های آکسفورد و جامعه اسلامی دانشگاه آکسفورد، با حضور نزدیک به ۴۰۰ نفر برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  oxfordmail، صدها نفر از مردم شهر آکسفورد در انگلستان، در مراسم «افطاری بزرگ» دانشگاه آکسفورد، شرکت کردند.

در این مراسم که در مرکز فرهنگی آسیایی آکسفورد شرقی با حضور نزدیک به 400 نفر برگزار شده بود، شرکت کنندگان دعوت شده هر یک ظرف های غذای خود را آورده بودند. مسلمانان از ساعت 1 تا 8 بر پشت میزهایی که در خارج مرکز برای برپایی مراسم افطاری چیده شده بود نشستند و افطار کردند.

جامعه اسلامی دانشگاه آکسفورد با همکاری پروژه «بی خانمان های آکسفورد» و سازمان هایی چون «یو کی افطار بزرگ» و مرکز فرهنگی آسیایی این شام افطاری را ترتیب داده بودند.

طیبه حامد یکی از بنیانگذاران مرکز بی‌خانمان های آکسفورد از میهمانان دعوت به عمل آورده و از آن ها خواست ضمن خوردن افطاری در کنار یکدیگر، از هم نشینی با هم لذت ببرند.

شایسته عزیز از برگزارکنندگان این مراسم، حضور مردم ادیان مختلف را خوشامدگویی کرده و در سخنانی، گفت: از غذاهای مختلفی که به سبک سنتی فرهنگ های مختلف سراسر جهان تدارک دیده شده اند، به همراه فعالیت های خانوادگی لذت ببرند.

گفتنی است این مراسم از سال 2015 تاکنون هر سال برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha