پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دوره تخصصی تربیت محقق حوزه خانواده

حوزه/ دوره تخصصی تربیت محقق و پژوهشگر در حوزه خانواده، ویژه طلاب خواهر و با حضور پذیرفته‌شدگان دوره عمومی، در مدرسه رضویه مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دوره تخصصی تربیت محقق و پژوهشگر در حوزه خانواده ویژه طلاب خواهر و با حضور پذیرفته‌شدگان دوره عمومی در مدرسه رضویه مشهد آغاز به کار کرد.
محققان در این دوره تخصصی، طرح پیشنهادی یا همان بیان مسئله در دوره عمومی را زیر نظر نکات استادان دوره، به آثار پژوهشی فاخر تبدیل خواهند کرد.

در نخستین جلسه دوره تخصصی یاد شده، هادی مسعودی، پژوهشگر حوزه خانواده و رسانه با بیان این که رساله پژوهشی می تواند بخش‌های مختلفی داشته باشد، گفت: کلیات، پیشینه و روش تحقیق، تحلیل داده‌ها، نتیجه گیری و پیشنهادها، جزو جدا نشدنی آن است.

وی افزود: هیچ تحقیقی بدون نظریه انجام نمی‌شود و جستجو در مقالات می‌تواند کمک بزرگی برای محقق در انتخاب کتاب و نظریه‌ها باشد.

این پژوهشگر حوزه خانواده و رسانه، پیشینه تحقیق را به دو نوع تجربی و نظری تقسیم کرد و ادامه داد: پیشینه برای یک رساله امری مورد نیاز است که باید از لحاظ پژوهش‌های انجام شده و فرضیه‌های موجود، بررسی شود.

گفتنی است، دوره تربیت محقق و پژوهشگر در حوزه خانواده از مهر 96 در دو سطح عمومی و تخصصی با همكاري معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و مركز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در محل مدرسه علمیه رضویه ویژه طلاب خواهر مشهد آغاز شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha