شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امسال ۸ هزار شهروند اتیوپی در مراسم حج شرکت می کنند

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه زائران ایرانی سفیران جمهوری اسلامی در مراسم حج هستند گفت: زائران ایرانی با آگاهی کامل در مراسم حج حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، همایش رمضانیه اسرار و معارف حج استان یزد، در مسجد روضه محمدیه با حضور زائرین حج تمتع و عضو شورای حوزه علمیه یزد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در این همایش با اشاره به اینکه زائران ایرانی که در مراسم حج حضور دارند به نوعی سفیران جمهوری اسلامی هستند و باید نسبت به اعمال و رفتار خود توجه بسیاری داشته باشند اظهار داشت: حضور زائران در مناسک حج ضروری و واجب است و باید به نوعی رفتار کنند که الگویی برای زائران دیگر کشورهای اسلامی باشند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اسرار و معارف حج اضافه کرد: زائران با مطالعه كامل به حج مشرف و نسبت به حضور خود در این سرزمین مقدس آگاه باشند.

وی تصریح کرد: مكه و مدینه سرزمینی است كه بسیاری از پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) در آن قدم نهادند و باید حجاج قدردان این فرصت به دست آمده باشند و از آن كمال استفاده معنوی ببرند، زیرا شاید دیگر فرصتی برایشان پیش نیاید که به این سرزمین مقدس قدم بگذارند.

دشمنان به دنبال عدم حضور مسلمانان در مناسک حج هستند

حجت اسلام محمود دهقان نیری، امام جمعه شاهدیه نیز در این همایش با اشاره به اینکه در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری برای عدم مسلمانان در مناسک حج از سوی دشمنان اسلام صورت گرفته، گفت: حضور مسلمانان در این مراسم معنوی مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است.

وی افزود: زائران مناسک حج قدردان این حضور باشند و بهترین شکل ممکن از حضور خود در این سرزمین مقدس استفاده کنند.

حج یک توفیق و دعوت الهی است

حجت الاسلام علی حبیبیان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان یزد در این همایش با تبریك توفیق تشرف به حج به زائرین عنوان کرد: حج یك توفیق الهی است كه در سراسر عمر یك بار نصیب انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه حج دعوت الهی است كه خداوند شمارا برای انجام مناسك دعوت کرده افزود: ان‌شاءالله زائرانی كه امسال به این دعوت لبیك گفته و به حج مشرف می‌شوند با قبولی طاعات و عبادات و صحت و سلامت به وطن خویش باز گردند.

گفتنی است همايش اسرار و معارف حج تمتع با هدف معرفت افزايی و آگاهی زائران از اسرار و معارف حج و آداب حضور در حرمين شريفين در مسجد روضه محمديه يزد برگزار شد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha