جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سرآشپز مسلمان کانادایی از چالش های روزه داری در ماه رمضان می گوید

حوزه/ سرآشپز مسلمان فلسطینی تبار که در یکی از رستوران های شهر هالیفکس در استان نواسکوشیا در کانادا به کار مشغول است می گوید که با وجود تغییر ساعات کاری هنوز با چالش های زیادی روبرو است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، سرآشپز مسلمان فلسطینی تبار در کانادا که پس از بازنشستگی از شغل معلمی، به آشپزی روی آورده درباره چالش های پیش رو به عنوان یک سرآشپز در آشپزخانه ای در شهر هالیفکس در استان نوا اسکوشیا می گوید.

خانم غادة شولی که هم اکنون در رستورانی در ساکویل به کار آشپزی مشغول بوده و با همکاری سرپرستش ساعات کمتری را در ماه رمضان در محل کار می گذراند، از مشکلات روزه بودن یک آشپز در ماه رمضان می گوید: از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر کار می کنیم.

وی افزود:‌ بدترین وقت ها زمان خرد کردن پیاز است. دیروز روبروی پنجره کار می کردم و سرم را بالا گرفته بودم و تصور می کردم که دیگر دوام نمی آورم ولی خدا رو شکر از پسش برآمدم.

شولی می گوید: البته سه روز اول خیلی سخت است ولی بعد آسانتر می شود. مهمترین مسئله این است که در افطار غذای سالم بخوریم. غذایی که ما را تمام روز سرپا نگه دارد. از اول صبح مواد غذایی از مزرعه داران و تامین کنندگان فرستاده می شود و من باید با صورت حساب ها سروکار داشته باشم و بدانم که چگونه آن را در یخچال بگذارم و مرتب شان کنم. یک سرآشپز باید همیشه آشپزخانه مرتبی داشته باشد.

ایده تلفیق غذاهای سنتی و کانادایی

او ایده های جالبی درباره تلفیق غذاهای سنتی اسلامی، و غذاهای کانادایی دارد.

این سرآشپز مسلمان می گوید: دوست دارم اشتیاقم برای آشپزی را با آموزش کودکان تلفیق کنم. ایده های آشپزی را گرفته و ترکیب می کنم. دستور پخت هایی از سرپرستم می آموزم ولی دوست ندارم که کپی برداری کنم. غذاها را تلفیق می کنم و دستور پخت های خاورمیانه و کانادایی را در دستورپخت های جدید به کار می گیرم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha