جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فریدی

حوزه/ حجت الاسلام فریدی گفت: باید غایت همه‌ تهجدها و عبادت‌ها تقوا و خداترسی باشد که اگر حاصل نشود این ظاهرسازی‌ها بی‌معنی می‌شوند.

حجت الاسلام محمد علم فریدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: امام علی(ع) شیعیان را به تقوای الهی سفارش فرموده اند، چون به واسطه تقوا بود که حضرت نوح و یارانش در آن کشتی ساده، نجات پیدا کردند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که خداوند 6 چیز را در 6 جا پنهان کرده است اول رضای خداوند است که در لا به لای طاعات پروردگار پنهان است، دوم غضب خداوند است که باید برای دوری از آن باید به حضرت حق پناه ببریم چون غضب خداوند دنیا و آخرت انسان را از بین می‌برد و در این شب‌های رمضان باید به خداوند پناه برد.

این کارشناس دینی ادامه داد: مورد سوم که عمر است که از خود انسان هم پنهان است. چهارم اسم اعظم است که در قرآن پنهان است و بنابراین به جوانان توصیه شده که هر روز قرآن بخوانید. پنجم شب قدر در ماه مبارک رمضان است که در آن شب قدر مقدرات، سلامتی، رزق و روزی اهل و اولاد انسان در این شب ها رقم می‌خورد.

حجت الاسلام فریدی درباره‌ مورد ششم هم گفت: مهمترین این موارد اولیای خداوند هستند که در عالم حضور دارند و اگر نباشند هیچ نفسی دیگر نفس نمی کشد.

وی در پایان تصریح کرد: باید غایت همه‌ی تهجدها و عبادت‌ها، تقوا و خداترسی باشد که اگر حاصل نشود این ظاهرسازی‌ها بی‌معنی می‌شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha