پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه یقین و هدایت دو مدالی است که خداوند به انسان شکرگزار عنایت می‌کند، گفت: انسان می‌تواند در شب قدر که شب هدایت، امامت و راهبری است به دو مدال هدایت و یقین دست پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سلسله برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه ماه مبارک رمضان، در جمع زائران و مجاوران رضوی با اشاره به نعمات بی‌شمار الهی اظهار کرد: تمام وجود آدمی غرق در نعمت‌های حضرت حق است، لذا امکان شمارش نعمت های الهی وجود ندارد، نکته اساسی مسأله شکرگزاری است یعنی هر نعمت را در مسیر رضایت الهی مورد بهره برداری قرار دهیم.

یقین و هدایت دو مدال انسان شاکر است

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ماه رمضان ماه تمرین شکرگزاری خدای متعال است که هم جوارح و هم جوانح انسان در مسیری که رضای الهی است، قرار دهد تا لیلة‌القدر او لیلة‌القدر باشد نه لیلة‌القبر، روزه او روزه ای عام که صرفا نخوردن نباشد بلکه روزه‌ای خاص که تمام اعضا و جوارح او صائم است، باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یقین و هدایت دو مدالی است که خداوند به انسان شکرگزار عنایت می‌کند، افزود: بندگی، عبودیت و شکرگزاری انسان را به مقام یقین می‌رساند که مقامی بسیار عالی برای انسان‌ سالک‌الی‌الله است بنابراین امشب از امام رضا(ع) بخواهیم تمام عباداتی که در شب قدر می‌تواند منجر به مدال یقین شود، خداوند به ما عنایت کند.

وی با اشاره به اینکه مدال دیگری که خداوند به انسان شاکر می‌دهد هدایت است، عنوان کرد: هدایت تکوینی نوعی از هدایت است که بر مینای آن تمام ذرات وجود عالم هدایت شده‌اند و اما براساس هدایت تشریعی، انسان به طور خاص هدایت شد؛ به وسیله فرستادن پیامبر(ص) و قرآن کریم که خدای متعال در شب قدر کتاب کامل را بر قلب انسانی کامل به طور دفعی نازل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: امشب به عنوان شب قدر خیلی شب مهم است؛ امشب شب هدایت، امامت و راهبری انسان است که اگر انسان به وسیله نزول قرآن هدایت شود می تواند ره صدساله را در یک شب طی کند بنا این فرمود یک شب با حکومت الهی و امام حق مورد عنایت خدا زندگی کردن بهتر است از  یک عمر زندگی در حکومت‌های باطل چون اموی و عباسی با امام باطل.

حق مالکانه انسان روی زمین ممتاز از مالکیت دولت‌ها است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حق مالکیت انسان بر نعمت‌ها گفت: خداوند نعمت ها را خلق کرد و حق مالکیت آنها به انسان بخشید؛ البته این مالکیت قابل قیاس با مالکیت خدا نیست؛ چون مالکیت خدا حتمی و قطعی بر همه عالم است، مالک حقیقی همه چیز خدای متعال است اما انسان می‌تواند مالک شود و حق تصرف داشته باشد به طوری که اموالش را را به کسی ببخشد، بفروشد یا برای خود نگه دارد؛ این حق مالکانه‌ای است که انسان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه خدای متعال مقرر کرده هر آنچه در طبیعت است مسخر و در اختیار انسان باشد تا از آنها ببرد و در مسیر رشد و تکامل الهی قدم بردارد، مطرح کرد: خدای متعال می فرماید: هر آنچه روی زمین است برای انسان آفریدیم؛ حیوانات را رام قرار دادیم تا انسان از گوشت، شیر و فراورده های آن بهره ببرد و از آنها به عنوان مرکب استفاده کند وگرنه انسان قدرت رام کردن پشیزی را ندارد.

تولیت استان قدس رضوی خاطرنشان کرد: اسلام این مالکیت را برای انسان پذیرفته است مثل نظام های حاکم در دنیا نیست که مالکیت فردی و  شخصی پذیرفته نشده باشد، مالکیت عمومی دولت ها پذیرفته شود، اما انسان را مالک هیچ چیز ندانند.

313/28

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha