جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: با وجود ۵۰ هزار رقبه در استان، ۳۶ هزار مستاجر با تصرف موقوفات و عدم پرداخت دین خود، در چند سال اخیر سندهای اجاره خود را تمدید نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت الله عباسیان دراجتماع ائمه جماعات و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه مردم مسلمان و نوعدوست کرمانشاه از قدیم الایام به سبب عشق و ارادت به اهل بیت(ع) واقف خیّر بوده اند، گفت: کرمانشاه یکی از استانهایی است که از جهت موقوفات غنی می باشد،و در رتبه های بالا قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ حسنه وقف در جامعه توسط نخبگان و روحانیت، افزود: به دلیل عدم تمکین مستاجران املاک موقوفه و پرداخت نکردن حقوق اوقافی توسط آنان در وضعیت خوبی نمی باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: با وجود 50 هزار رقبه در استان، 36 هزار مستاجر با تصرف موقوفات و عدم پرداخت دین خود، در چند سال اخیر سندهای اجاره خود را تمدید نکرده اند.

 وی در ادامه با درخواست از علماء و حوزه های علمیه که مردم را از عواقب موقوفه خوری آگاه کنند، گفت: مبلغین ماه رمضان از مردم بخواهند حقوق وقف را رعایت کرده تا زندگیشان آباد و اموالشان برکت داشته باشد.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه بعضی از موقوفات برای ایتام ،دانش آموزان و دارو و درمان افراد بی بضاعت است، گفت: کسانی که حقوق وقف را پرداخت نمی کنند،  مدیونی موقوف علیهم هستند.

وی تصریح کرد: بیشتر در آمد موقوفات استان کرمانشاه متعلق به حوزه های علمیه است و از طرفی یکی از بزرگترین بدهکارها، دوائر و دستگاهای دولتی هستند که حقوق موقوفات را ادا نمی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha