جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بررسی اندیشه‌های امام خمینی (ره) در سریلانکا

حوزه/ نشست بررسی اندیشه‌های امام خمینی (ره) با حضور تعدادی از روحانیون بودایی در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کلمبو برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، نشست بررسی اندیشه‌های امام خمینی (ره) 12 خردادماه با حضور زائری، سفیر و مصطفی سهراب، رایزن فرهنگی کشورمان در کلمبو، تعدادی از روحانیون بودایی در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کلمبو برگزار شد.

سهراب، رایزن فرهنگی کشورمان با بیان سخنانی در باره ویژگی‌های شخصیت والای امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) پس از ایجاد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به یک شخصیت معروف جهانی تبدیل شد. ایشان برای رضایت خدا تلاش و کوشش می‌کرد.

گالاگامه دهامارانسی (Galagama Dhammaransi) از روحانیون بودایی اظهار کرد: نوع حمایت ایران از فلسطین و حساسیت نسبت به قضیه فلسطین همیشه برای ما الگوی مهمی بوده و این سیاست و موضع گیری برخاسته از اندیشه‌ها و نظرات امام خمینی (ره) بوده است.

وی ادامه داد: ایران پس از انقلاب اسلامی همواره از مردم و دولت سریلانکا حمایت کرده و روابط هر دو کشور در سطح بسیار مناسبی قرار داشته است.

همچنین، الیاس و عضو سابق پارلمان سریلانکا سخنران بعدی این مراسم بود که به اثرگذاری اندیشه‌های امام خمینی (ره) در سریلانکا اشاره کرد.

کالوپاهانا پیاراتانا (Kalupahana Piyarathana) از روحانیون بودایی و رییس مرکز توسعه تهذیب و اخلاق افزود: امام خمینی (ره) با احیای فرهنگ اسلامی در ایران به مقابله با فرهنگ غربی پرداخت.

طه مزمل، روزنامه‌نگار و یکی از فعالان رسانه‌ای نیز در این نشست، گفت: برای شناختن امام خمینی (ره) نباید صرفاً به زندگینامه و روش سیاسی ایشان اکتفا کرد؛ بلکه باید شخصیت ایشان را بررسی و مورد مطالعه قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha