جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تولیت مسجد جمکران

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: آخرین امید دشمن برای از بین رفتن نظام جمهوری اسلامی ایران، رحلت امام خمینی(ره) بود که وقتی امام راحل از دنیا رود نظام هم همراهش از بین می‌رود، در حالیکه به زودی خلف صالحی آمد که راه امام (ره) را در بعد نظری و در مقام عمل به شایستگی ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در نشست تخصصی پرسمان دینی که با عنوان «در فراق روح الله» در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انواع مشکلاتی که در سال خرداد سال 68 چون جنگ، تحریم اقتصادی، ترورها، جنگ داخلی که به جامعه تحمیل شد قابل مقایسه با امروز نیست، نه تشکلات اطلاعاتی، نه سپاه و‌ ارتش قدرتمندی برای جنگیدن با آمریکا و ابرقدرت‌های جهان داشتیم و آمریکایی‌ها و غربی‌ها دائما اعلام می‌کردند بزودی جمهوری اسلامی ساقط می شود.

غرب رحلت امام را نقطه پایان انقلاب می‌دانست

وی با بیان اینکه آخرین امید دشمن رحلت امام خمینی(ره) بود که وقتی امام راحل از دنیا رود نظام هم همراهش از بین می‌رود، تصریح کرد: تا 10 سال بعد رسانه‌های غربی دائم نوید می‌دادند که ظرف سه ماه، شش ماه و یک سال آینده جمهوری اسلامی ساقط می‌شود، ولی هر چه صبر کردند علی رغم جنگ هشت ساله، فتنه‌های داخلی و ترورها نظام پابرجا ماند.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: صبحگاه 14 خرداد سال 68 که خبر دردناک رحلت امام(ره) اعلام شد ظرف کمتر از 24 ساعت چند صد خبرنگار خارجی به گمان اینکه با رفتن امام، نظام از بین می رود به ایران آمدند تا تشیع جنازه نظام را به دنیا مخابره کنند نه تشیع جنازه امام(ره) را. آنها گمان نمی‌کردند که تشیع جنازه امام راحل با حضور بیش از سه میلیون، بزرگترین تشیع جنازه تاریخ شود و به طور ناخواسته این خبر را مخابره کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: آنها تصور نمی‌کردند ظرف چندساعت رهبری آینده تعیین شود و امید داشتند که نظام با فقدان رهبری دچار چالش شود، اما عصر همان روز با تشکیل مجلس خبرگان مسأله به گونه دیگری رقم خورد و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه امام در وصیت‌نامه خود چنین گفته‌اند: «آینده نظام به دو چیز بستگی دارد؛ امت و رهبری»، افزود: با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نشد، خلف صالحی آمد که راه امام (ره) را در بعد نظری و در مقام عمل به شایستگی ادامه داد.

نوید امام به وجود «حججی»‌ها در نسل‌های آینده انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه امام بیداری ملت ایران را نشانه ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) بیان کرده‌ بودند، به نویدهای امام راحل اشاره و عنوان کرد: با جرأت می‌گویم مردم ایران از مردم صدر اسلام و مردم زمان امیرمؤمنان علی(ع) و سیدالشهدا(ع) بهترند، اینجانب آنچه از بیداری، هوشیاری، تعهد فداکاری، روح‌مقاوت و صلابت در راه حق می‌بینم امید آن دارم این معانی انسانی به نسل‌های بعد منتقل شود در واقع پیش‌بینی امام این بود که در نسل‌های سوم و چهارم «محسن حججی»‌ها فروان است.

وی تصریح کرد: مردم ایران این طور نیستند که با گذشت زمان، مثل مردم کوفه عهد خود را فراموش کنند، بلکه روحیه انقلابی نسل در نسل ملت ایران افزوده می‌شود، با صدور انقلاب که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدی است، به سیطره و سلطه جهان‌خواران خاتمه می‌دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی عالم حضرت مهدی(عج) هموار می‌کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: مسؤولان بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ریزش‌های انقلاب اشاره و بیان کرد: ریزش‌ها و عوامل آن در طول تاریخ از زمان صدر سلام و دوران ائمه‌اطهار(ع) بوده است، در زمان انقلاب و امام هم انواع و اقسام ریزش‌ها حتی از مراجع تقلید را هم داشتیم، در میان جبهه‌رفته‌ها افرادی بودند که برای تحصیل به لندن رفتند و وقتی برگشتند ضد انقلاب شدند.

313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha