جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جایگاه ولایت‌فقیه و اهمیت آن در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، گفت: در انقلاب اسلامی با رهبری بصیر، شجاع و روشن‌بین مواجه هستیم و امام خامنه ای کشور را از تمام گردنه‌ها با سلامت عبور دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۳۶۸، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را که در آن زمان ریاست جمهوری ایران را به عهده داشت، به سمت «رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» برگزیدند و ۸۰٫۹ درصد حاضران در مجلس خبرگان که شامل ۷۲ درصد کل اعضا بودند، به رهبری امام خامنه‌ای رأی دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی روحانی 58 ساله متولد دهاقان استان اصفهان و نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران که در تاریخ اسفندماه ۱۳۹۶ با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این سمت منصوب شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به ابعاد نقش مقام معظم رهبری در مدیریت و هدایت انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن، نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه بین‌المللی و مدیریت ایشان بر فراز و نشیب‌ها و سختی‌های انقلاب اسلامی پرداخته که حاصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* ضمن تقدیر و تشکر از فرصتی که با وجود مشغله‌های فراوان کاری به ما اختصاص دادید، با توجه به ایام انتصاب امام خامنه‌ای به رهبری از سوی مجلس خبرگان، از نقش رهبری در انقلاب اسلامی بفرمائید.

یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی که موجب تولد دوباره اسلام ناب در جهان شده است، مسئله رهبری بوده و امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نقش بی‌بدیل و محوری در پیروزی نهضت و تثبیت انقلاب اسلامی داشتند.

تمام عناصر انقلابی در کشور از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در این زمینه دغدغه‌مند بودند که پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) چه بر سر انقلاب اسلامی خواهد آمد و این نهضت چگونه پیگیری شده و تداوم پیدا می‌کند، اما با اقدامی که مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام راحل داشت بسیاری از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی انقلابیون برطرف شد.

اقدام مجلس خبرگان رهبری در انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب بهترین انتخاب بود و اگر مشاهده می‌کنید که دشمن در طول این مدت در تمامی صحنه‌ها از ملت و نظام ایران اسلامی شکست خورد و ناچار به عقب‌نشینی در مقابل انقلاب اسلامی شد، به خاطر ویژگی‌ها، اوصاف و اقدامات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

* از نقش امام خامنه ای در مدیریت و هدایت انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف آن بگویید و اینکه مدیریت ایشان بر فراز و نشیب‌ها و سختی‌های انقلاب اسلامی چگونه است؟

دشمنان پس از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) منتظر فرصت بودند تا با استفاده از فقدان این رهبر الهی مسیر انقلاب اسلامی را دچار انحراف و گمراهی کنند، اما عنایت خداوند متعال همچون همیشه شامل حال ملت ایران اسلامی‌شده بود و رهبری را به این ملت انقلابی عطا کرد که فرزند امام راحل و تداوم‌دهنده راه امام خمینی (ره) است.

جایگاه ولایت‌فقیه و اهمیت آن در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و مردم نیز با پیوند با مقام معظم رهبری وظیفه خود را در این عرصه انجام دادند.

امام خامنه ای نیز امروز به بهترین شیوه و شکل ممکن جهان اسلام و انقلابیون را در سراسر منطقه مدیریت می‌کنند تا جایی که دشمنان امروز به‌صراحت بیان می‌کنند که بزرگ‌ترین مشکل در تداوم دشمنی‌هایشان علیه ملت‌های مسلمان بزرگ‌مردی است که امروز انقلاب اسلامی را رهبری می‌کند.

* ویژگی‌های فردی و شخصی مقام معظم رهبری

امروز ما در انقلاب اسلامی با رهبری بصیر، شجاع و روشن‌بین مواجه هستیم و ایشان با اخلاصی که دارند این نکته را عینیت بخشیدند که قدرت افراد به میزان نزدیکی آن‌ها به خداوند متعال بستگی دارد.

مقام معظم رهبری یک نگاه پدرانه نسبت به مردم و خواص در جامعه دارند و ایشان در طول 29 سال رهبری خود بر انقلاب اسلامی آنجا که پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام در میان باشد باقدرت و قاطعیت و با دلیل و منطق از اسلام دفاع می‌کنند اما جایی که بحث شخص ایشان مطرح باشد با بزرگواری با افراد و اشخاص برخورد کرده و هیچ‌گاه در پی انتقام‌جویی از افرادی که با شخص ایشان دشمنی کرده‌اند، نبوده‌اند و مقام معظم رهبری نظیر یک طبیبی دردشناس هستند که آنچه بیان می‌فرمایند بر اساس اطلاع دقیقی است که بر اساس بصیرت و شناخت به دست آورده است.

بصیرت مقام معظم رهبری در تمامی عرصه‌ها می‌تواند الگو برای افراد اهل بصیرت باشد و ما در طول این مدت از گذشت انقلاب اسلامی بحران‌ها و فتنه‌گری‌های پیچیده‌ای از ناحیه دشمنان انقلاب اسلامی داشتیم اما مقام معظم رهبری به لطف و یاری خداوند متعال از تمام این گردنه‌ها کشور را با سلامت عبور دادند.

یکی از ویژگی‌های مطرح و مهم امام خامنه ای، اعتماد به مردم و پیروی واقعی از مردم‌سالاری دینی در جریان اداره امور کشور است و مردم در انقلاب اسلامی به معنی حقیقی صاحب حکومت بوده‌اند و ایشان همواره مسئولین را به این تفکر دعوت کرده و خود نیز به آن عمل کرده‌اند.

* با توجه به هدف مهم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان، نقش حضرت آقا در عرصه بین‌المللی چگونه است؟

دشمنان انقلاب اسلامی در جمع‌بندی خود به این نتیجه رسیده که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی آنان را رقم‌زده است و شاخصه‌های ابرقدرتی خود را ازدست‌داده است و انقلاب 40 سال است که فراز و نشیب داشته اما هیچ‌گاه متوقف نشده است و روی اصول خود ایستاده است.

رهبری حضرت آقا یک رهبری جهانی است و امروز نیز امثال سید حسن نصرالله که قهرمان ایستادگی در برابر استکبار و صهیونیسم هستند به شاگردی و سربازی مقام معظم رهبری افتخار می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha