پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهدی حسن آبادی

حوزه/حجت‌الاسلام حسن‌آبادی با بیان اینکه لیالی قدر فرصت فوق‌العاده برای توبه از گناهان است، گفت: تداوم گناه انسان را بیچاره می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر اظهار داشت: در روایت معصومین (ع) است که سنگین‌ترین گناهان آن گناهی است که صاحبش آن را کوچک بشمارد.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه ما لفظ‌ های زیادی در عربی برای گناه داریم و وقتی قرآن به عربی نازل‌شده معلوم می‌کند که عربی کامل‌ترین زبان است، تصریح کرد: ذنب و معصیت، عصیان، سیئه یعنی گناه، اما در زبان عرب دانه به دانه معنی آن فرق می‌کند و یکی از چیزهایی که انسان را بیچاره می‌کند ذنب است.

وی با بیان اینکه معنای اصطلاحی ذنب یعنی در این دنیا گناهی که انجام می‌دهید جایی دامنتان را می‌گیرد، افزود: گناهی می‌کنیم دنباله‌اش این است که آبروی انسان می‌ریزد و معصومین (ع) مشخص کرده‌اند که انواع گناهان چیست و گناهی که باعث رفتن آبروی آدم می‌شود و یا گناهی که باعث مستجاب نشدن دعا می‌شود را مشخص کرده است و ما خود باید بدانیم که چه‌کاره هستیم و یک جاهایی گناهانی می‌کنیم که انسان را بیچاره می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن‌آبادی با بیان اینکه لیالی قدر فرصت فوق‌العاده برای توبه از گناهان است، گفت: تداوم گناه انسان را بیچاره می‌کند و انسان باید در این فرصت توبه از گناهان خویش بازگردد و به سمت خداوند متعال پناه بیاورد.

وی افزود: گناه یکی از سدها و مسیرهای بن‌بست انسان در رسیدن به سعادت ابدی است و انسان با خروج از گناه می‌تواند به سعادت و عزت برسد و شب‌های قدر نیز فرصت جبران گذشته و اشتباهات انسانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha