پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سرلک

حوزه/یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه لیالی قدر جبران گذشته و بازتولید آینده انسان است، گفت: جوان‌ها از فرصت ناب لیالی قدر استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر، با بیان اینکه بر اساس روایت شب‌های قدر فرصت خودسازی و بازتولید گذشته و ساختن و بنا نهادن آینده است، اظهار داشت: لیالی قدر، شب‌هایی استثنایی است و در سیره اولیا و بزرگان نیز چنین بوده که لحظه‌ای و یا حتی کمتر از لحظه‌ای در این شب کوتاهی نمی‌کردند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از بهترین اعمال در لیالی قدر، قرائت دعای جوشن کبیر است، تصریح کرد: دعای جوشن کبیر یعنی هزار اسم و هزار جلوه خداوند متعال و قرائت آن به معنای با اسمای الهی مواجه‌شدن و خود را  برابر عظمت خداوندی دیدن است.

وی با بیان اینکه لیالی قدر در میان گذشته و آینده انسان قرار دارد تا از ظرفیت خود گذشته و آینده ما را سروسامانی دهد، افزود: لیالی قدر زمان مناسبی است که بار غفلت‌ها، کوتاهی‌های انسان در طول سال را به دوش بکشد و به همین جهت باید در لیالی قدر بیدار بود و این شب‌ها شب‌های پلک نزدن و شب‌های غافل نشدن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرلک با اشاره به اینکه در باب اهمیت لیالی قدر مباحث زیاد و فراوان است، اما جوان‌ها باید بیش از دیگران قدر این شب را بدانند، خاطرنشان کرد: لیالی قدر برای مؤمنان یک فرصت بی‌نظیر همچون یک مسابقه المپیک است که هدایای آن مهم است و باید مشاهده کرد تا چه کسانی می‌توانند بیشترین جوایز را در این مسابقه ببرند و قطعاً جوان‌ها بهتر می‌توانند پیروز مسابقه این میدان باشند، زیرا جوانان آماده‌تر و سرحال‌تر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha