جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبدخدايی

حوزه/ اختلاس‌های صورت گرفته تخریب کننده است نظارت باید قوی باشد؛ مدتها طول می کشد تا یک وام ازدواج به جوانی بدهند که قصد ازدواج دارد، اما چطور می‌شود که عده‌ای میلیاردها می‌خورند و می‌برند، اینها نقاط ضعف است، اما باید نقاط قوت را هم حساب کنیم ما در مقابل کفر جهانی هستیم و نظام در مقابل آن ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدهادی عبدخدايی در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای قيام خونين 15 خرداد در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه 15 خرداد آغازگر انقلاب است، اظهار کرد: 55 سال از آن روز می‌گذرد و این یوم الله همچنان می‌درخشد و شهدای آن فراموش شدنی نیستند؛ قیام یک ملت در مقابل طاغوت زمان و استکبارجهانی گویای اخلاص و مجاهدت در راه خدا بود که پس از 15 سال در 22 بهمن 57 به ثمر نشست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی افزود: چه کسانی که در  15 خرداد و چه کسانی که در جبهه شهید شدند، همه چیز را در پرتو اسلام می‌خواستند؛ خون‌ها ریخته شد تا فساد و اختلاس‌ نباشد، عدالت اجتماعی برقرار شود، فاصله فقیر و غنی کم شود، هر کسی بتواند زندگی خود را اداره کند و فقر از میان برود.

وی با بیان اینکه امروز نسبت به آرمان‌ها دستمان کوتاه است و در داخل نقصان داریم و هنوز به ایده‌آل نرسیدیم خاطرنشان کرد: اختلاس‌های صورت گرفته تخریب کننده است نظارت باید قوی باشد؛ مدتها طول می کشد تا یک وام ازدواج به جوانی بدهند که قصد ازدواج دارد اما چطور می‌شود که عده‌ای میلیاردها می‌خورند و می‌برند، اینها نقاط ضعف است، اما باید نقاط قوت را هم حساب کنیم ما در مقابل کفر جهانی هستیم و نظام در مقابل آن ایستاده است.

پشت اسرائیل از صنایع دفاعی ایران را می‌لرزد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدايی تصریح کرد: این ضعف‌ها قابل تأمل است؛ وضعیت فعلی قابل مقایسه با وضعیت قبل از انقلاب نیست، آن زمان کشور یک ویرانه بود امروز سطح علمی بالا رفته و در صنایع دفاعی پیشرفت‌ها حاصل شده که پشت دشمنان اسلام را به لرزه درآورده است، بسیار از ایران تجلیل می‌شود که یگانه پناهگاه محرومان و مستضعفان جهان است.

وی با بیان اینکه  آمریکا گمان می کرد پس از رحلت امام خمینی(ره) هر کاری بخواهد، می‌تواند بکند چون آن مرجعیت باقدرت و پرنفوذ از دنیا رفته است،گفت: 40 سال است استکبار جهانی برای ما به طرق مختلف بازی در می آورد، کشوری غارت‌زده که روی پای خودش ایستاد؛ کشوری که نخست‌وزیرش می‌گفت ایران نمی‌تواند یک آفتابه بسازد امروز موشک‌هایش پشت اسرائیل را می‌لرزاند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدیریت در اسلام یک امانت الهی، خیلی مهم و ارزنده است، بیان کرد: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به یکی از مدیران حکومتش می‌نویسد مسؤولیتی که در دست داری طعمه‌ای نیست که هر طور خواستی آن را بخوری بلکه بر گردن تو یک امانت است.

ضرورت رضایت خدا و مردم برای مسؤولان نظام

وی خطاب به وزرا، وکلا، مسؤولان و مدیران و کارمندان اظهار کرد: این مسؤولیت‌ها امانتی الهی و مردمی است که به دست شما سپرده شده لذا باید از آن مراقبت و رعایت امانت کنید، در قضاوت مولا علی(ع) را الگو قرار داده و در برقراری عدالت کوشا باشید، برخورد نامناسب کارمندان با ارباب رجوع، از آنها ضدانقلاب می‌سازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدخدايی تصریح کرد: در نظام اسلامی رضایت خدا و مردم لازم و ضروری است، حکومتی که پایگاه الهی و مردمی داشته باشد از هیچ کسی نباید بترسد، امام راحل در این زمینه می‌فرمودند: «مردم ولی نعمت ما هستند».

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز در یک موقعیت بحرانی از تشیع قرار داریم؛ قرن ها شیعه لگدمال شده، زجر کشیده و کشته داده، امروز که حکومت به‌دستش رسیده است شب و روز برای حفظ نظام تلاش کنیم و مراقب باشیم خرابش نکنیم.

313/28

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha