جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: باید تمام مسلمانان به دفاع از مردم مظلوم فلسطین برخیزند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار داشت: در شرایطی که صدای  مردم مظلوم فلسطین به سازمان‌های جهانی نمی‌رسید و حقوق فلسطینیان پایمال شده بود، امام راحل (ره) در واقعیت این امر گامی مقتدرانه در حمایت از مردم فلسطین و دفاع از مظلوم پرداختند که به همین منظور، جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس مطرح کردند.

وی افزود: اينكه پس از ساليان متمادي كه جهان در مقابل ظلم‌‏ها سكوت كرده بود؛ راهپيمايي روز قدس با حضور گسترده مردم برگزار مي‌‏شود، نتيجه تدبير امام (ره) است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، گفت: مردم با حضور حماسی خود در این روز، رساتر و بلندتر از هر سال دیگر بیزاری خود را از آمریکا فریاد خواهند زد.

وی با اشاره به‌ انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و اعتراضات مردمی، اظهار داشت: قدرت مسلمانان رو به ضعف رفته است و به تعبیر رهبری این کشورها و مسلمانان از قرآن دور  و ضعیف  و کفار قوی شده‌اند و برای همین در کمال وقاحت سفارت شان را به بیت‌المقدس منتقل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید تمام مسلمانان به دفاع از مردم مظلوم فلسطین برخیزند، تصریح کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روزی است که برای همه مسلمین جهان مشخص بوده و باید قدر دانسته شود و تمام مسلمانان به دفاع از مردم مظلوم فلسطین به پا خیزند.

وی با بیان اینکه انتفاضه مردم فلسطین با شهدای جدید، آینده جهان را رقم می‌زند، گفت: مردم مسلمان این کشور با مقاومت در برابر افتتاح سفارت‌خانه آمریکا در بیت‌المقدس، جان‌فشانی‌ها و ایثارشان را بار دیگر به جهانیان ثابت کردند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه فلسطین امسال، فلسطین سال گذشته نیست، افزود: شرایط فلسطین تغییر کرده و وعده امام خامنه‌ای مبنی بر پایان رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده در حال محقق شدن است.

وی با بیان اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه هر مسلمانی است، تصریح کرد: در شرایطی که جهان استکبار و کفر دست در دست هم برای دفاع از رژیم غاصب پیش می‌روند، باید در سنگر دفاع از مظلومان فلسطین ایستاد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند، اسرائیل سفاک، غده سرطانی منطقه است و باید نابود شود، حضور در راهپیمایی روز قدس گامی در همین مسیر به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha