پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: آیا دولت موفق به رسیدگی به نیازمندان می‌شود و اگر هم انجام دهد تازه بعد از چند واسطه به این مأموریت دست می‌یابد اما کمیته امداد از روز نخست با کمترین هزینه به فقرا و نیازمندان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز در دیدار با فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) که در سالن جلسات موسسه  آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  قم برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت کمیته امداد در روزهای آغازین این مجموعه بسیار کوچک و کم بود اظهار داشت: در روزهای نخست تأسیس کمیته امداد به برخی از مسئولان آن زمان گفتم، این کار یکی از بهترین فعالیت‌های بوده که در نظام شکل‌گرفته است.

ایشان افزود: غیر از آیات و روایاتی که پیرامون اطعام به فقرا وجود دارد، آیات قرآن کریم نیز بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل‌ شده است که اهمیت این کار را دوچندان می‌کند.

استادحوزه علمیه با بیان اینکه اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی الگویی از نهضت پیامبر اکرم(ص) گرفته، باید به فکر فقرا باشد، تصریح کرد: هر نظامی اعم از مارکسیسم و لیبرالیسم درصدد راضی کردن شهروندان و مردم هستند، این تلاش‌هایی که در حکومت‌ها با چند واسطه برای مردم انجام می‌شود کمیته امداد بدون واسطه آن را انجام می‌دهد.

ایشان با تأکید بر اینکه کمیته امداد کار یک دولت را انجام می‌دهد ادامه داد: آیا دولت موفق به انجام این امور، یعنی رسیدگی به نیازمندان می‌شود و اگر هم انجام دهد تازه بعد از چند واسطه به این مأموریت دست می‌یابد، اما کمیته امداد از روز نخست با کمترین هزینه به فقرا و نیازمندان کمک می‌کند.

آیت‌الله مصباح خاطرنشان کرد: افرادی که در کارهایی مانند کمیته امداد فعالیت می‌کنند مخلص‌ترین مردم نظام هستند، برخی به دنبال پست و مقام هستند و می‌خواهند رأی جمع کنند، اما افرادی که در کمیته امداد فعالیت می‌کنند بی‌نام‌ و نشان بوده، چرا که درصدد معرفی خود نیستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) فعالیت در کمیته امداد را بسیار دشوار و طاقت‌فرسا دانست و ابراز کرد: غیر از زحمت و نگرانی در کمیته امداد، چیز دیگری وجود ندارد به همین دلیل افراد در این مجموعه با اخلاص فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha