جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم حضرت معصومه(س)،با بیان اینکه انسان هر طور که با دیگران رفتار کند خداوند نیز با او همانطور برخورد خواهد کرد، گفت: ده ها هزار نفر به دلیل انتقام جویی و بخشیده نشدن در زندان ها به سر می برند این یک ظلم است، انسان می تواند به دیه راضی شود و یا عفو کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد پیش از ظهر امروز طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه سفارش شده است ذکرها را آهسته بگوییم، اظهار داشت: بر اساس روایات هنگام سخن گفتن با خداوند آهسته سخن بگویید، چراکه خداوند از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است.

وی صلوات را شعار مؤمنین دانست و افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند، هنگامی‌که می‌خواهید بر من درود بفرستید بلند صلوات بفرستید، به دلیل اینکه صلوات نفاق و تفرقه را از انسان دور می‌کند.

خطیب حوزوی با اشاره به اوصاف مؤمن، تصریح کرد: یکی از نشانه‌های انسان مؤمن این است که دارای روحی بزرگ و قلبی نورانی است.

وی نشانه های شرح صدر را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: انسانی که دارای شرح صدر است بسیار بخشنده و رازنگهدار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد ادامه داد: امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید انسان‌هایی که کمتر عفو می‌کنند و به دنبال انتقام‌جویی هستند بزرگ‌ترین گناه را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ده‌ها هزار نفر به دلیل انتقام‌جویی و بخشیده نشدن در زندان‌ها به سر می‌برند، این‌یک ظلم است، انسان می‌تواند به دیه راضی شود و یا عفو کند، خداوند پیرامون این مطلب می‌فرماید: «کجا هستند افرادی که در زندگی گذشت می‌کنند»، انسان هر طور که با دیگران رفتار کند خداوند نیز با او همان‌طور برخورد خواهد کرد.

خطیب حوزوی خاطرنشان کرد: انسان باید هر آنچه می‌تواند عفو کند و ببخشد چراکه در قیامت همانند خودش با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha