شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبداللهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبد اللهی گفت: تنها مقاومت است که می تواند برای فلسطینیان موثر باشد، بنابراین حرکت واحد جهان اسلام در روز جهانی قدس مهمترین پشتیبانی از محور مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمحمود عبد اللهی در  گفت وگو با خبرنگار«حوزه» پیرامون روز جهانی قدس و دلایل برپایی چنین روزی، اظهار کرد: موضوع فلسطین مربوط به جهان اسلام است، بنابراین مسلمان بودن و اسلام ایجاب می کند همان طور که انسان برای انجام وظایف شخصی اش حرکت می کند نسبت به این امر اجتماعی نیز اقدام کند.

وی با بیان اینکه بنابراین مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و مسلمان بودن ایجاب می کند که انسان نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد، گفت: اصول دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم در اسلام، نیز مویدی بر برپایی روز جهانی قدس است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از شاخص های انقلاب و نظام اسلامی دفاع از حاکمیت جهان اسلام و اقتدار است، لذا این سه دلیل ایجاب می کند مسلمانان و خاصه ایرانیان که داعیه دار انقلاب اسلامی هستند، نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت نباشند و نه تنها بی تفاوت نباشند، بلکه پاسداشت و برپایی روز جهاین قدس و شرکت در آن را  وظیفه اصلی خود بدانند.

 حجت الاسلام والمسلمین عبد اللهی افزود: به مقتضای انقلابی بودن و مسلمان بودن باید از مبارزه و مقاومت در برابر اسرائیل اشغالگر حمایت کنیم بخصوص که دراین سال های اخیر مشخص شده است تنها چیزی که می تواند این مشکل بزرگ را حل کند، مقاومت است، چرا که از مجامع بین المللی و حرکت های نمادین برخی از سازمان های جهانی آبی برای فلسطینی ها گرم نمی شود و راهگشا نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: تنها مقاومت است که می تواند برای فلسطینیان موثر باشد، بنابراین حرکت واحد جهان اسلام در روز جهانی قدس مهمترین پشتیبانی از محور مقاومت است

وی ابراز کرد: اسرائیل در بحرانی ترین وضعیت تاریخ خود علی رغم همه حمایت هایی که برخی از مستکبرین از آن می کنند و همه سرو صداهایی که بلنداست، قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد:  حضو همگانی و شرکت همه مردم، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در روز جهانی قدس می تواند راهگشا است.

حجت الاسلام عبد اللهی اذعان کرد: دراین ایام امت اسلامی صدای مرحوم آیت الله شیهد مطهری را از رسانه های جمعی می شنوند که فرموده است اگر امروز امام حسین(ع) می خواست علیه یزید زمانه و شمر امروزه قیام کند، علیه چه کسانی قیام می کند، قطعا استکبار جهانی و صهیونیست که عاملی برای استعمار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و به ذلت کشیدن امت ها است مصداق یزید زمانه است.

وی اضافه کرد: قیام در برابر ظلم و استبداد مصداقی جز استکبار جهانی امریکا و اسرائیل ندارد، این موارد ایجاب می کند که ما حضور پرشورتری در روز جهانی قدس داشته باشیم و بار دیگر  با رهبری بیعت مجدد ببنیدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha