پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسن جمشیدی

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی با بیان اینکه درک حقیقت شب قدر، پیمودن ره صدساله در یک‌شب است، گفت: بدبخت کسی است که ماه رمضان از آمرزش خدا محروم شود.

حجت‌الاسلام حسن جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر اظهار داشت: اگر انسان به درک فضائل و برکات و ثمرات شب‌های قدر برسد با توجه به ثمرات این شب به‌راحتی از آن رد نمی‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: شب‌های قدر شبی است که انسان می‌تواند به‌شرط آنکه بخواهد به‌طور یک‌شب راه هزارساله را طی کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد از برکات و ثمرات این ماه مبارک نمی‌توانند بهره ببرند و از آن محروم می‌مانند، افزود: خداوند متعال پیش از ورود به ماه مبارک رمضان بسیاری از انسان‌ها را غربال می‌کند و تعدادی نیز پیش از ورود به این ماه از دنیا می‌روند و به درک لیالی قدر نمی‌رسند.

حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به روایت پیامبراکرم (ص) که فرموده‌اند «بدبخت، کسی است که در این ماه بزرگ (رمضان)، از آمرزش الهی محروم بماند»، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در زندگی خود نقش اول زندگی را به خداوند متعال ندادند باخته‌اند و شب قدر قرار است لحظه‌ای به خودمان بیاییم و برای همیشه تغییر پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه باید نقش اول در زندگی خود را به امام زمان (عج) بدهیم تا بتوانیم به سعادت دست پیدا کنیم، افزود: متأسفانه در زندگی ما نقش آخر را به امام زمان (عج) دادیم و در همه جای زندگی ما همه‌چیز وجود دارد اما امام زمان (عج) نیست و در عاشورا نیز صف مقابل لشکریان امام حسین (ع) دغدغه اول آنان امام زمانشان نبود و امام زمان خود را چون در اولویت‌های آخر خود داشتند خیلی برای آن اهمیتی قائل نبودند و مقابل آن حضرت ایستادند.

حجت الاسلام جمشیدی تصریح کرد: شب قدر فرصت اتصال با خداوند و رسیدن به خیمه امام زمان (عج) و تغییر اولویت‌ها و رهایی از تعلقات دنیوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha