چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی ضمن توصیه به حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشتند: حضور همگان در اين راهپيمايي هم تقويت عدل است و هم تضعيف ظلم، هم تقويت مظلوم است و هم تضعيف ظالم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامیT ضمن توصیه به حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشتند: اين راهپيمايي روز قدس از بهترين توصيه‌هاي امام راحل(رضوان الله عليه) است. حضور همگان در اين راهپيمايي هم تقويت عدل است و هم تضعيف ظلم، هم تقويت مظلوم است و هم تضعيف ظالم.

متن کامل پیام معظم له به شرح زیر است:

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

ضمن گراميداشت سالگرد ارتحال امام(رضوان الله تعالي عليه) و درخواست مغفرت و عنايت ويژه از ذات اقدس الهي براي همه شما روزه‌داران، مخصوصاً بهره‌برداري همه شما بزرگواران از فيوضات ايام و ليالي پربرکت قدر، از ذات اقدس الهي مسئلت مي‌کنيم به همه خير و صلاح و فلاح دنيا و آخرت مرحمت کند.

مستحضريد که پيام رسمي اسلام اين است که ما در تمام نمازها به خداي سبحان عرض مي‌کنيم: ﴿إِيِّاكَ نَعْبُدُ وَ إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ﴾؛[1] اعتراف داريم که تمام نعمت‌ها از خداست. ﴿صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ﴾؛[2] راه «مُنعم عليهم» را که انبيا و مرسلين هستند را از خدا مي‌خواهيم. اين اصل اول است.

ذات اقدس الهي راه انبيا و مرسلين را در قرآن کريم به صورت شفاف روشن کرد. کليم او از انبياي بزرگ و از انبياي اولواالعزم است که ذات اقدس الهي با او سخنان ويژه داشت و فرمود: ﴿وَ أَنَا اخْتَرْتُكَ فَاسْتَمِعْ لِمَا يُوحَي﴾.[3] کليم الهي به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِّلْمُجْرِمِينَ﴾؛[4] پروردگارا! به پاس احترام نعمتي که تو به من دادي، من پشتيبان ظالم و اهل ستم نباشم و نيستم.

ما در تمام نمازها اين راه را از خدا مي‌خواهيم و مي‌گوييم: ﴿صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ﴾. ﴿أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ﴾ در سوره مبارکه «نساء» انبيا، صلحا و صدّيقين هستند؛ يکي از بارزترين و مبارزين آنها کليم حق است که به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهِيراً لِّلْمُجْرِمِينَ﴾.

مستحضريد که قدس قبله اول مسلمين بود و مستحضريد که قريب هفتاد سال است تحت سلطه ظالمان صهيونيسم مقهور آنهاست؛ اين را هم مستحضريد که قريب هفتاد سال است مردم اين سرزمين از شهر و ديارشان رانده شدند. اين راهپيمايي روز قدس از بهترين توصيه‌هاي امام راحل(رضوان الله عليه) است. حضور همگان در اين راهپيمايي هم تقويت عدل است و هم تضعيف ظلم، هم تقويت مظلوم است و هم تضعيف ظالم. رضاي خدا در اين دو عنصر است که ما از مظلوم حمايت کنيم و ظالم را سرجايش بنشانيم. شرکت همگان در راهپيمايي آخرين جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس ناميده شد، براي حمايت از قبله اول مسلمين، اولاً؛ و حمايت از عقل و عدل، ثانياً؛ و ظالم را سر جايش نشاندن، ثالثاً؛ و ده‌ها برکات ديگر را هم به همراه خواهد داشت.

اميدواريم همگان در اين آخرين جمعه ماه مبارک رمضان که پيام امام راحل را احيا مي‌کنند، در راهپيمايي شرکت کنيم. از ذات اقدس الهي مسئلت بکنيم آنچه صلاح و فلاح دنيا و آخرت اين ملت است و آنچه صلاح و فلاح همه جوامع بشري است، خداي سبحان مرحمت کند.

«غفر الله لنا و لکم و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته»

پاورقی........................

[1]. سوره حمد، آيه5.

[2]. سوره حمد، آيه7.

[3]. سوره طه، آيه13.

[4]. سوره قصص، آيه17.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha