پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میرتاج الدینی

حوزه/ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: امام راحل با پایه گذاری روز قدس، یک روز جهانی را در سرتاسر جهان بنیان نهادند و آزادیخواهان را بیدار کردند و پرچمدار آن جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، بامداد امروز، در مراسم احیاء شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان با اشاره به عوامل استقامت و پایداری نهضت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) براساس قرآن و نهج البلاغه، نهادسازی در انقلاب اسلامی انجام دادند که اگر این اقدامات صورت نمی گرفت امروز به چهل سالگی انقلاب نمی رسیدیم.

وی افزود: امام راحل پایه های انقلاب اسلامی ایران را محکم بنا نهادند، برهمین اساس، با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی به راه اندازی بسیج و سپاه به دستور امام راحل اشاره کرد و گفت: تاسیس سپاه، دکترین دفاعی و اصل استراتژیکی و راهبردی دفاعی نظام جمهوری اسلامی بود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر نهادهایی بود که به فرمان امام راحل در اوایل انقلاب اسلامی با بهره گیری از مفاهیم نهج البلاغه راه اندازی شد تا به مشکلات مستضعفان و محرومان رسیدگی کند.

وی تاکید کرد: در یک حکومت اسلامی، نباید تفاوتی بین فردی که در مرکز حکومت اسلامی قرار دارد با فردی که در مرکز استان و یا در یک روستای دور افتاده حضور دارد، وجود داشته باشد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: برخی مخالفین نظام و انقلاب اسلامی، پاره ای از خدمات کمیته انقلاب اسلامی به ویژه در عرصه بین الملل را زیر سؤال برده اند، اما اقدمات خوبی در خارج از کشور صورت گرفته است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به ۳۹ امین سالگرد روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: امام راحل با پایه گذاری روز قدس، یک روز جهانی را در سرتاسر جهان بنیان نهادند که پرچمدار آن جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه یکی از مولفه های اقتدار نظام اسلامی را بحث معنویت در جامعه دانست و اظهار داشت: حضور جوانان در مراسم دعاخوانی و برنامه های مذهبی به ویژه در دانشگاه ها جای شکرگذاری دارد، جوانی که با دعای کمیل و ابوحمزه ثمالی آشنایی داشته باشد زندگانی اش متفاوت خواهد بود.

مسئول امور روحانیت دولت دهم تاکید کرد: معنویت، جامعه را خدایی می کند و جامعه ای که رنگ خدا به خود گرفت، شاهد نصرت الهی خواهد بود و هیچ گاه در برابر دشمن شکست نمی خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha