پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهپیمایی روز قدس/ عکس: وحید کریم معجنی

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در جمع راهپیمایان روز قدس، گفت: برخی كشورهای عربی از جمله عربستان رسما به روند خيانت به آرمان فلسطين پيوسته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان بیجار اظهار داشت: روز قدس در دهه‌های گذشته مسير پرفراز و نشيبی را تجربه كرده است. عوامل گوناگونی از جمله وضعيت فلسطين، تحولات منطقه‌ای، قدرت جريان‌های مقاومت، حاكمان كشورهای اسلامی و... بر چگونگی و گستردگی روز قدس بسيار تأثيرگذار بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: حال با گذشت نزديك به ۴ دهه از ابتكار امام خمينی (ره) اين‌ كه «روز قدس» تا چه ميزان در تحقق اهداف و رسالت خود موفق بوده است و برای گسترش آن نياز به چه تغييرات يا نگرش‌های جديدی است،

وی افزود: امسال روز قدس بدون وجود داعش كه سپر امنيتی رژيم صهيونيستی شده بود، برگزار می‌شود و راهپيمايی‌های شجاعانه‌ مردم فلسطين در مراسم روز زمين و برای بازگشت به فلسطين تبديل به يك حركت انتفاضه گونه شده است كه تا كنون بيش از ۲۰۰ شهيد داده است و زمينه را برای يك روز قدس مؤثر و تضعيف‌كننده جدی رژيم صهيونيستی فراهم كرده است. هم‌چنين تلاش‌های جدی برای شكست محاصره‌ غزه، رژيم صهيونيستی را در فشار مضاعفی قرار داده است.

حجت الاسلام حکیمی فر ادامه داد: از سوی ديگر روز قدس در حالی برگزار می شود كه آمريكا با طرح معامله‌ قرن در تلاش است تا يكبار ديگر مذاكره و امتيازگيری در روند صلح را كليد بزند و برخی كشورهای عربی از جمله عربستان نيز رسما به روند خيانت به آرمان فلسطين پيوسته‌اند.

این استاد حوزوی تصریح کرد: از سوی ديگر، تلاش آمريكا برای انتقال سفارت اين كشور به قدس و تكميل اشغال آن برای صهيونيست‌ها، هرچند از سوی كشورهای مختلف جهان مورد حمايت قرار نگرفته، اما كشورهای اسلامی برخلاف انتظار، اعتراض و مخالفت لازم با چنين تخلف آشكاری از حقوق بين‌الملل را از خود نشان نداده و همين امر باعث شده، دشمن صهيونيستی در انجام جنايات خود ترغيب گردد. در دو سال گذشته مسير نزديكی و عادی‌سازی روابط كشورهای عربی با تل‌آويو با سرعت بيشتر و به ‌صورت علنی در حال طی شدن است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: نقطه عطف اين مسير به رسميت شناختن اسرائيل از سوی بن سلمان در مصاحبه با نشريه آتلانتيك و در مصاحبه با جفری گلدبرگ يهودی و نزديك به نئوكان‌های آمريكا بود. صحبت‌هايی كه با واكنش‌های وسيعی در جهان اسلام و فلسطين روبه‌رو شد.

حجت الاسلام حکیمی فر اظهار داشت: صهيونيست‌ها مدعی هستند كه از ارتش قدرتمندی برخوردار بوده و به راحتی می‌توانند گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطين و يا حزب‌الله در لبنان را زمين گير كرده و آن‌ها را به‌طور كلی ريشه كن كنند.

وی تصریح کرد: وزير جنگ رژيم صهيونيستی از جمله کسانی است كه طی هفته‌های اخير اظهارنظرهای زيادی در اين خصوص مطرح كرده است. با مطرح شدن اين تهديدات نظامی عليه محور مقاومت، به ناگاه توجه شماری از رسانه‌ها به سامانه دفاع موشكی «گنبد آهنين» رژيم صهيونيستی و ميزان قدرت آن برای مقاومت در برابر حملات موشكی محور مقاومت، جلب شده است و آن‌ها اخيرا به بررسی ادعای تل آويو مبنی بر كارآمد بودن اين سامانه پرداخته‌اند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: پيروزی انقلاب اسلامی و گسترش ارزش‌های انقلاب در جهان اسلام و اعلام روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان به‌عنوان روز قدس توسط حضرت امام خمينی رضوان الله تعالی عليه و حمايت‌های قولی و عملی كه ايران اسلامی از مبارزات مردم مسلمان فلسطين عليه رژيم صهيونيستی داشت، روند اين مبارزات تغيير و با به ثمر نشستن انتفاضه اول و دوم فلسطينی‌ها و پيروزی در جنگ‌های ۳۳روز و۲۲روزه و پنجاه روزه، عملا صهيونيست‌ها از آرمان نيل تا فرات عقب نشسته و به جای آن می‌كوشند تا موجوديت رژيم را در سايه حمايت‌ بی‌نظير آمريكايی‌ها و ديگر كشورهای غربی در سرزمين‌های اشغالی و در پشت ديوارهای بتنی و سيم‌های خاردار حفظ كنند.

وی بیان داشت: اعلام روز قدس و حمايت مردم ايران از آرمان فلسطين منشأ تحولات شگرفی در جهان اسلام شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha