شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سعید ناجی استانداری سمنان

حوزه/ معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه امروز کشور بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و همدلی است، گفت: زمان آن نیست که نگران بدعهدی آمریکا باشیم، چراکه موضوع نو جدیدی نیست و از روز اول هم به قول و قرار آن‌ها دل نبسته بودیم.

سعید ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: اگرچه در ظاهر پیدایش روز قدس بر پایه حمایت از مردم فلسطین و پاسخ محکم به رژیم اشغالگر و حامیانش بود، اما درواقع این روز، روز فریاد آزادی‌خواهی در مقابل استعمارگری و ظلم و ستم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان تصریح کرد: از یک‌صد سال پیش تفکر منحط و منحوسی به نام صهیونیسم سعی در هویت‌سازی برای خود نمود و اسرائیل غاصب نتیجه این تفکر است که با حمایت بی‌حدوحصر برخی غربی‌ها و در رأس آن آمریکا دست به اشغال سرزمین فلسطینیان زد و منشأ جنایات بسیاری شد.

وی افزود: این رژیم نامبارک با به‌کارگیری ثروت انباشته‌شده و همچنین استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی دست به جنایات بزرگی زد که از آن جمله نسل کشی در صبر و شتیلا، نوار غزه و جنوب لبنان است.

ناجی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در شکل‌گیری روند مبارزات با این اشغالگران جنایتکار شد و از همان ابتدا حضرت امام خمینی(ره) و شاگردان راستینش نظیر شهید مطهری به روشنگری در خصوص این جرثومه فساد دست زدند و مسلمانان جهان را به مبارزه با صهیونیست‌ها سوق دادند.

وی افزود: امروز هم مانند گذشته در سیاست خارجی ایران بحث حمایت از مظلومان جهان را دنبال می‌کنیم و موضوع فلسطین از پایه‌ها مفاهیم اصلی در این حوزه است و رژیم اشغالگر قدس به خاطر جنایتش علیه مردمی مظلوم و بی‌دفاع اصلی‌ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: اسرائیلی‌ها با همراهی آمریکایی‌ها سیاست‌های خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تنظیم نموده‌اند و همواره به دشمنی با مردم ایران می‌پردازند.

وی افزود: حضرت امام(ره) با هوشمندی پیشنهاد برپایی مراسم روز قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را مطرح فرمود و از این طریق، مسئله فلسطین را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مسائل جهان اسلام مطرح کرد و اتحادی بین مسلمانان و آزادگان جهان ایجاد نمود.

ناجی گفت: بحمدالله شاهد این هستیم که در این روز جهان اسلام یکپارچه و متحد در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ندای آزادی، استقلال و مبارزه و مقابله با استکبار جهانی را سر می‌دهد و روز قدس به‌روز یکپارچگی جامعه بشری برای هر آنچه ظلم و زیاده‌خواهی است بدل شده است.

وی بیان کرد: جهان و جامعه ملل و مدعیان حقوق بشر باید به این سؤال اساسی پاسخی مناسب و قانع‌کننده بدهند که چرا در مقابل شرارت‌های رژیم نامشروع صهیونیستی چنین سکوتی را پیشه کرده‌اند؟

ناجی افزود: امروز با مداومت و پشتکار جمهوری اسلامی ایران اصرار بر نامشروع بودن این رژیم، شرایط مناسبی در دنیا برای اشغالگران مهیا نیست و برخلاف تصمیماتی که در شورای امنیت ملل که محدود به جمع محدودی گرفته می‌شود، مجمع عمومی سازمان ملل عرصه‌ای شده است برای محکومیت رفتارهای رژیم اشغالگر قدس و هرروز این‌روند در حال پررنگ‌تر شدن است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت در جنوب لبنان و بلندی‌های جولان، عراق، یمن و سایر نقاط جهان علیه موجودیت این رژیم جعلی شکل‌گرفته و هرروز پررنگ‌تر از گذشته ظاهر شده و درس‌های بزرگی را در عرصه تقابل نظامی به آن‌ها داده است و در این راستا موازنه یک‌سویه‌ای که به نفع اسراییل بوده است را برهم‌زده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان افزود: ایران اسلامی به‌عنوان کانون مبارزه مستمر با این رژیم شناخته‌شده و در این مسیر انسانی به‌عنوان پرچم‌دار اصلی مبارزه در جهان معرفی گردیده است.

ناجی گفت: در روزهایی که دولت جدید امریکا با سرکردگی ترامپ، سفارت خود را به بیت‌المقدس منتقل کرده، هوشیاری و حساسیت ملت های مسلمان جهان و نیز اتحاد و یکپارچگی هرچه بیشتر در داخل کشور منجر به هم‌صدایی قوی‌تر خواهد شد تا در مقابل زیاده‌خواهی‌های این رژیم که با خشونت و نسل‌کشی همراه است ایستادگی کنیم  و تعبیر آیه «یا ایها الذین امنوا ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان افزود: امروز که کشور ما در سایه همدلی و پایمردی مردم عزیزمان، تلاش خستگی‌ناپذیر دولتمردان و همچنین رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و با تکیه‌بر توانایی‌های علمی، نظامی، هسته‌ای و دیپلماتیک توانسته به‌عنوان قدرت بلامنازع منطقه مطرح شود، باید با تقویت وحدت و یکپارچگی داخلی و توجه بیشتر به خواست و نیازهای مردم، به تقویت حوزه داخلی توجه و همت گماشته شود و توان داخلی در مقابل تهاجمات و تهدیدات از هر نوعی را بیش‌ازپیش افزایش دهیم و مطمئن هستیم با تلاش و توکل، خداوند این کشور و این ملت را از گزندها و آسیب‌ها در امان و مصون نگه می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید به‌هیچ‌وجه نگران تهدیدات آمریکا و حامیانش و رژیم اشغالگر قدس باشیم، چراکه توفیق بزرگی که کشور ما در عرصه‌های مختلف کسب کرده و در حوزه دیپلماسی، سرداران دیپلماسی توانستند با انجام فعالیت‌های منسجم و بر خاسته از بطن مردم و نظام، توطئه‌های نظام سلطه جهانی را برهم بزنند و باعث سربلندی کشورمان در دنیا شوند.

ناجی اظهار کرد: زمان آن نیست که نگران بدعهدی آمریکا باشیم، چراکه موضوع نو جدیدی نیست و از روز اول هم به قول و قرار آن‌ها دل نبسته بودیم.

وی گفت: اگرچه این رفتار و رویه آمریکایی‌ها به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست و محکوم است، اما با اتحاد و همدلی که در داخل کشور و نظام به وجود آمده و در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به موفقیت‌های روزافزونی دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha