پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهپیمایی روز جهانی قدس

حوزه/ در روز حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، مردم ولایت مدار بیرجند با دهان روزه، تشنگی و گرمی هوا را به جان خریده و به میدان آمده بودند تا بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، ملت انقلابی، ولایی، زمان شناس و همیشه در صحنه خراسان جنوبی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، بار دیگر به میدان آمدند و با زبان روزه و مشت های گره کرده نشان دادند که همچنان در راه انقلاب ثابت قدم هستند و لحظه ای از آرمان ها و ارزش هایی که برای آن، خون داده اند همانند گذشته کوتاه نمی آیند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: امید به آینده، روحیه استکبار ستیزی و دفاع از استقلال این مرزوبوم باعث حضور مردم در این راهپیمایی شد.

حضور مردم امنیت‌ساز است

وی با بیان اینکه کشور ما کشوری است که اقتدار از درون دارد، بیان کرد: مردم خودشان را صاحب کشور و انقلاب می‌دانند و هرجا احساس کنند که امنیت و منافعشان توسط استکبارگران مورد تهدید قرار گرفته است، حضور چشمگیرتری داشته اند و این حضور بسیار امنیت ساز و تاثیرگذار است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم اشغالگر قدس هیچ جایگاهی در خاورمیانه و منطقه ندارد. محو اسرائیل نزدیکتر از آن است که خودش فکرش را کند، زیرا که خانه عنکبوت سست است و به راحتی ویران ‌‌می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اسرائیلی ها حد و حدود خود را بدانند و خود را با ملت بزرگ ایران و دنیای اسلام درگیر نکنند که فایده‌ای ندارد.

صهیونیست ها چمدان ها را بندند

سردار سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: ان شاءالله به زودی مسلمانان جهان روز قدس را در بیت المقدس جشن خواهند گرفت و راهپیمایی بزرگ علیه استکبار را آنجا برگزار خواهند کرد.

وی افزود: شرایط و وضعیت هایی که امروز در جهان به وجود آمده، بیانگر بیداری فوق العاده امت اسلام است، امروز شما شاهد هستید که در عراق، فلسطین، لبنان و غزه چه اتفاقی  افتاد و چه حماسه ای برپا شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امروزصهیونیست ها محاصره هستند و توصیه می‌کنیم به آنها برای آنکه طعم مرگ را نچشند زودتر چمدان ها خود را بسته و به کشورهای خود برگردند.

سردار نقدی عنوان کرد: زمین فلسطین برای آنها امن نخواهد بود و قطعا آنها از روی زمین محو خواهند شد و خیلی زود روی نقشه جفرافیایی دنیا، نام موجود پلیدی مثل اسرائیل، وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در یک جمله به اسرائیل می گویم که کارتان تمام است، تصریح کرد: آمریکا با جابجایی سفارت خود به بیت المقدس که از روی نفهمی و دستپاچگی صورت گرفت، تنها سقوط خود را نزدیک تر کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا با پرده ریا و تزویر، سعی می کرد ضمن اینکه طرفدار صهیونیست است خود را میانجی نشان دهد، اما با این انتقال این قضیه را برای همیشه تمام کرد و برای ملت فلسطین کاملا روشن شد که آمریکا دشمن تمام عیار آنها محسوب می شود.

مردم در برابر مستکبرین عقب نمی نشینند

سرهنگ مسروری، فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: روز قدس نماد وحدت دنیای اسلام در برابر رژیم سرطانی اسرائیل است و امیدواریم هر چه سریع تر همه ی مسلمانان جهان در قدس شریف، نماز وحدت را به جای آورند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس بسیار پررنگ است، افزود: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی نشان داده اند که همیشه همراه انقلاب بوده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مردم همانند روزهای ابتدای انقلاب، پای آرمان ها و اصول خود ایستاده اند و حاضر نیستند در برابر مستکبرین جهان عقب بنشینند.

مسروری در خصوص اوضاع منطقه و خروج آمریکا از برجام نیز عنوان کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم، برای ما کفایت خواهد کرد زیرا تأمین کننده همه ی موارد از جمله امنیت می باشد و قطعا پیروزی در تمامی حوزه ها را در بر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی، تکلیف ما را در برابر دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بیشتر می کند، گفت: ما باید به این مردم افتخار کنیم، و برای ما نیز باعث افتخار است که به عنوان یکی از سربازان انقلاب، به این مردم در حوزه امنیت خدمت می کنیم.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه راهپیمایی نیز پیام خاصی به دنیا و استکبار دارد و برای ما امنیت ساز و نشان اقتدار کشور است، بیان کرد: همه ی مسئولان رده های سیاسی و امنیتی استان نیز به صورت هماهنگ در راه پیشرفت استان و کشور تلاش می کنند.

عشق به ولایت مردم را به صحنه کشاند

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس امسال از ویژگی های بالاتر، بیشتر و بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار بود.

 وی افزود: مردم خراسان جنوبی و شهر بیرجند با زبان روزه در هوای گرم با انرژی و عشق خاصی برای حمایت از ولایت و انقلاب و همچنین مردم مظلوم فلسطین وارد میدان شدند.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: مرد، زن، کودک و جوان برای کوبیدن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار جهانی به صحنه آمدند.

آمادگی خود را در تمامی زمینه ها حفظ کنیم

سرهنگ مهدی صادق احمدی، فرمانده سپاه بیرجند در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، با توجه به اتفاقاتی که در منطقه رخ داده، قطعا حضور مردم نسبت به سال های قبل پرشورتر بود، و وظیفه همه ملت ایران این است که در صحنه باشند و برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس همواره آماده باشند.

وی افزود: حضور مردم با دهان روزه در راهپیمایی روز قدس نشان از همبستگی مردم، اطاعت از ولایت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین داشت.

فرمانده سپاه بیرجند در خصوص برجام اروپایی خاطر نشان کرد: قطعا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در برابر نقشه های شوم مستکبرین جهان  بیدار و هوشیار باشیم و آمادگی خود را در تمامی زمینه ها حفظ کنیم.

سرهنگ صادق احمدی تصریح کرد: وظیفه مسئولین این است که به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش فرا دهند و به آن جامه عمل بپوشانند.

حضور پرشور مردم نشان داد که پشتیبان ولایت فقیه هستند

حجت الاسلام جوادیان، امام جماعت مسجد محمدیه بیرجند در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» اظهارکرد: روز قدس، خود زمینه ساز حضور امام زمان(عج) است، و این حماسه همگانی مردم به یک هدف برمی گردد که همه یک امت واحده را می خواهد.

وی با اشاره به اینکه ظلم هیچ زمانی پایدار نخواهد بود، افزود: همه جهان فهمیده اند، که دیگر دنیا جای ظلم و ستم نیست و باید وارد صحنه شوند و ظلم را کنار بزنند.

 امام جماعت مسجد محمدیه بیرجند با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم نشان داد که پشتیبان ولایت فقیه هستند، خاطر نشان کرد: ملت ایران اسلامی رهبر دینی را به رهبران کفر ترجیح می دهند، و به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند و در راهپیمایی شرکت کردند.

حجت الاسلام جوادیان تصریح کرد: همانطور که امام راحل فرمودند که همیشه باید در حمایت از آرمان ها و اصول انقلاب گام برداریم، مردم با دهان روزه و تحمل تشنگی آمدند تا بگویند، همچنان در پای دفاع از آرمان های خود ایستاده اند زیرا برای حفظ آن شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده اند.

وی در خصوص اوضاع منطقه و خروج آمریکا از برجام و همچنین وظیفه مردم و مسئولین در قبال برجام اروپایی، اظهار داشت: مسئولین نباید به بیگانگان تکیه داشته باشند بلکه باید اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار داده و به جوانان و تولیدات داخلی توجه داشته باشند تا اقتصاد پویا و پیروزی نهایی را به دست آورند.

مردم ایران تا نابودی اسرائیل در صحنه حضور دارند

حجت الاسلام درویش، مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» اظهار کرد: حضور مردم با دهان روزه در راهپیمایی روز قدس امسال بسیار گسترده و پرشور بود، و به امید خدا این فریاد مظلوم خواهی و دفاع از مظلوم و مظلومان عالم به گوش جهانیان خواهد رسید.

وی افزود:  فریاد مرگ با آمریکا و مرگ بر اسرائیل بسیار کارساز است و یک نوع عبادت برای مردم روزه دار محسوب می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: این حضور نشان داد که مسلمانان جهان به خصوص ملت ایران اسلامی با اتحاد، همبستگی و همدلی، پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستند و تا نابودی رژیم اشغالگر قدس در صحنه حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام درویش در خصوص اینکه چرا مردم پس از 40 سال هنوز بصورت پر شور در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، عنوان کرد: مردم ایران اسلامی برای اسلام، انقلاب کرده اند و چون قدس قبله اول مسلمین است، مطمئنا آن را رها نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بر اساس ایمان و اعتقادی است که به دین اسلام داریم، لذا دفاع از فلسطین، دفاع از مظلوم و در نهایت دفاع از اسلام می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان جنوبی در رابطه با خروج آمریکا از برجام و وظیفه مردم و مسئولین در قبال برجام اروپایی، گفت: وظیفه مردم و مسئولین این است که علاوه بر شعار، در عمل نیز همبستگی، اتحاد، همدلی و همزبانی خود را حفظ کنند، زیرا اگر دشمن احساس کند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد شده است، از آن نهایت استفاده را خواهد کرد.

مسئولان قدر مردم را بدانند

حجت الاسلام مرتضی ابراهیم زاده در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: شاهد حضور چشم گیر مردم انقلابی، ولایی و روزه دار بیرجند بودیم که تشنگی و گرمی هوا را به جان خریدند و ندای حمایت از مظلوم را فریاد زدند.

وی افزود: این مردم قابل تحسین و قابل احترام هستند، زیرا به فرموده امام، بهترین مردم هستند و باید مسئولان قدر آنان را بدانند.

این روحانی جوان در رابطه با اینکه چرا پس از گذشت 40 سال، هنوز مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردم، با ایمان و اعتقاد، انقلاب را انتخاب کردند، لذا با گذشت 40 سال از عمر انقلاب هنوز در صحنه حضور دارند و حمیات خود را از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب نشان می دهند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده تصریح کرد: پرچمی که انقلاب اسلامی در دست دارد، برای نابودی کفر و ظلم است، و امروز فرصت بسیار خوبی بود که این پرچم در جهان برافراشته شود.

حجت الاسلام ابراهیم زاده در خصوص وظیفه مردم و مسئولین در قبال برجام اروپایی عنوان کرد: وظیفه مردم و مسئولین این است که باید مطیع امر رهبری باشند. اگر در جامعه اسلامی ضربه ای خورده ایم، به خاطر این بوده که از ولایت فاصله گرفتیم، لذا باید به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم تا از امتحانات الهی پیروزمندانه خارج شویم.

گزارش: ابوالفضل طالبی

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha