پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه روز جهانی قدس را محور سخنان خود قرار دادند و بر لزوم حمایت همه جانبه از مسئله، مقاومت و انتفاضه فلسطین تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه، روز جهانی قدس را محور سخنان خود قرار دادند و بر لزوم حمایت همه جانبه از مقاومت و انتفاضه فلسطین تاکید کردند.

آیت الله نابلسی: قدس یک مسئله انسانی در تمام زمان و مکان است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه صیدا گفت: امام خمینی زمانی که روزی را برای قدس اختصاص داد، خواست که قدرت را به امتی که در ضعف به سر می برد، بازگرداند و حق را از دست سازمان های سرپرده و خائن بازپس گیرد.

وی ادامه داد: امام خمینی در پی بیدار کردن ملت هایی بود که طی قرن ها سرگردان و ناامید بود و می خواست احساساتی که پر از ناکامی، دروغ و افراطی گری بود را به ایمان، حماسه و حکمت تبدیل سازد.

آیت الله نابلسی افزود: امام خمینی به کرامت، عزت و شرف مستضعفین معترف بود و معتقد بود هر چقدر که غصب طولانی شود، ظلم شدت گیرد و اشغالگری بالا گیرد، باید نابود شوند.

امام جمعه صیدا تصریح کرد: امام خمینی آزادگان جهان، صاحبان وجدان های بیدار و تمامی انسان های شریف را به ورود در عرصه حق و مقابله با ظالمین دعوت کرد.

وی در پایان گفت: قدس یک مسئله محدود در جغرافیا و تاریخ نیست، بلکه یک مسئله انسانی است که متعلق به تمامی زمان ها و مکان هاست.

سید فضل الله: فلسطین در رأس مسائل ما قرار دارد

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه گفت: روز قدس یادآور مسئله ای است که نباید از ذهن ما پنهان شود، بلکه باید قبله مسائل ما قرار گیرد؛ به ویژه در این مرحله و بعد از اقدام ترامپ به انتقال سفارتش به قدس و معرفی کردن آن به عنوان پایتخت دشمن.

وی ادامه داد: زمانی که ما در خصوص قدس صحبت می کنیم، ما آن را یک مسئله خارجی نمی دانیم، بلکه آن در عمق مسائل ما قرار دارد و قدس یک مسئله ای است که با انسانیت ما ارتباط دارد؛ چرا که اشاره به مظلومیت ملتی دارد که کرامتش مورد تجاوز قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین فضل الله افزود: این مسئله مرتبط با رسالت های آسمانی است و قدس محل تولد حضرت عیسی مسیح(ع)، قبله اول مسلمین و محل عروج پیامبر اکرم(ص) است.

وی اشاره کرد: ما می خواهیم که این مناسبت انگیزه ای برای قیام ملت های عربی و اسلامی و تغییر قطب نما به سمت قدس باشد.

شیخ دعموش: مقاومت تنها راه برای ملت فلسطین و منطقه است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به آنجا، این حقیقت را تغییر نمی دهد که قد یک شهر عربی و پایتخت فلسطین است.

وی اشاره کرد: امروز بعد از بی مهری سازمان های عربی و کوتاهی آنان در خصوص قدس و فلسطین، تنها راه برای ملت فلسطین و ملت های منطقه پایداری و مقاومت است؛ چراکه مقاومت در مراحل درگیری با دشمن ثابت کرده که نتیجه بخش است و پیروزی هایی را محقق کرده و در سطح امت پیشروی می کند، امّا برخی به دنبال شکست، ناکام گذاشتن، بدنام کردن، تحریک علیه آن و قرار دادن رهبران آن در لیست های تروریستی هستند.

شیخ دعموش تصریح کرد: هدف از این حمله که آمریکا، اسرائیل و عربستان رهبری می کند، توجیه قرار داد قرن و حذف مسئله فلسطین و فشار بر ملت های منطقه و جوانان فلسطین برای دست برداشتن از این مسئله است.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: ما در حزب الله در کنار ملت فلسطین و مسئله آن می ایستیم و با تمام امکانات موجود از مقاومت و انتفاضه فلسطین حمایت می کنیم تا بتوانیم در قدس نماز بخوانیم و قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی بماند.

شیخ حبلی: فلسطین نماد مبارزه باقی خواهد ماند

شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه گفت: روز جهانی قدس که قبل از 40 سال از سوی امام خمینی نامگذاری شد، امسال ارزش بیشتری یافته است؛ چراکه با جانفشانی و مبارزه ملت فلسطین همزمان شده است.

شیخ حبلی به تمامی آزادگان و انسان های شریف که میدان ها را برای حمایت از مسئله فلسطین پر کردند، درود فرستاد و گفت: فلسطین رمز مبارزه است و این انقلاب علی رغم توطئه های آمریکا، غرب و برخی از کشور های عربی، برای پیروزی فلسطین بر اسرائیل ادامه خواهد داشت.

وی از فلسطینی ها خواست که در کنار مقاومت نظامی، به راهپیمایی بازگشت ادامه دهند تا پیروزی محقق شود و هویت عربی و اسلامی فلسطین ثابت بماند.

شیخ حبلی تاکید کرد: اراده مقاومت و ملت فلسطین تمامی توطئه ها و طرح های آمریکا، اسرائیل و برخی از کشور های عربی را ناکام خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha