جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه‌های عالم‌پرور بوده که توانسته بسیاری از علما و روحانیون را در خود پرورش دهد که توجه به آن بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی امروز در دیدار با استاندار قزوین و جمعی ازمدیران دستگاه های اجرایی استان، ضمن قدردانی از حضور پرشور ملت ایران و استان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: ملت همیشه بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی و این شهر دارالمومنین، با وجود این که در شب قبل نیز در مراسم احیا شب قدر در مساجد و حسینیه ها حضور داشتند، ولی شما در رسانه مشاهده کردید این بار نیز ملت ایران در این آزمون الهی و به ندای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری لبیک گفتند که جای شکرگزاری و قدردانی است.

تدفین شهید گمنام خواسته به حق طلاب و اساتید است

 مدیر حوزه علمیه استان قزوین به خواسته به حق طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین در رابطه با خاکسپاری شهید گمنام در یکی از مدارس علمیه استان، بیان کرد: جلساتی با مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در رابطه با نحوه تدفین شهید گمنام در مدارس علمیه داشتیم و حتی جناب آقای حضرتی ها نیز موافقت خود را با این موضوع مطرح نمود، ولی بنا به دلایلی این امر که خواسته به حق طلاب و اساتید است، هنوز مسکوت مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ضمن انتقاد از وضعیت نامشخص ملکیت ساختمان مدیریت حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در دوره ای مسئولیت استانداری برعهده مهندس عجم بود، مدیریت حوزه علمیه قزوین به این ساختمان انتقال داده شد و حتی امضای موافقت آن، توسط مرحوم آیت الله باریک بین و دیگر مدیران دستگاه اجرایی استان انجام شد، ولی تا الان که مدت زیادی از آن  می گذرد، مالک این ساختمان مشخص نبوده و همچنان بلاتکلیف است.

 مسکن طلاب پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به مسکن طلاب و مشکل بعد مسافت شهرک مهرگان اشاره و خاطرنشان کرد: مسکن طلاب امروز باید توسط مسئولین استان به خصوص مرکز خدمات حوزه علمیه قزوین، به صورت یک پروژه جدی اجرایی شود تا بتوانند با آرامش خاطر به درس و بحث و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

وی بیان کرد: در رابطه با وضعیت اماکن اوقافی که در تصرف حوزه علمیه قزوین بوده، ولی به دلایلی وجوهات آن صرف حوزه علمیه و مدارس آن نمی شود نیز باید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز به صورت جدی پیگیر شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه‌های علم‌پرور بوده که توانسته بسیاری از علما و روحانیون را در خود پرورش دهد که توجه به آن بسیار ضروری است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بر ضرورت برگزاری نشست هایی با مدیران دستگاه های اجرایی استان با حوزه علمیه قزوین را بسیار تاثیر گزار دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان گفت: امروز حوزه علمیه قزوین با بیش از 1000 طلبه و 100  استاد که مشغول امور تحصیلی و تدریس  دروس حوزوی هستند، 110 شهید روحانی از این مدارس علمیه این شهر ولایتمدار تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده که باید بیش از همیشه مورد توجه جدی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha