شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام موسي كاظم(ع)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه متاسفانه نفسانیات همیشه منشأ فساد است و تباه می کند، گفت: الان که در دوران جاهلیت اُخری هستیم می بینیم که بشر به چه پرتگاه سختی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در ديدار آقای سعيد پرويزی نفر اول مسابقات بين المللی قرآن كريم اظهار داشت: شما کار بزرگی را انجام می دهید و بعد از بعثت نبی اکرم(ص) اولین کاری که انجام می شد قاری هایی بودند که اعزام می شدند و برای مردم قرآن می خواندند.

وی افزود: شرایط و ذوق ادبی آن زمان طوری بود که مردم تشنه این مباحث بودند و بعضی حکایت هایی که نقل می شود از تحت تاثیر قرارگرفتن برخی افراد، اعجاب آور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیام زیبا، مردم جاهلیت را به تمدن برگرداند و اگر خرابکاری های یک عده سیاسی نبود دنیا نقش دیگری پیدا می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه متاسفانه نفسانیات همیشه منشأ فساد است و تباه می کند، گفت: الان که در دوران جاهلیت اُخری هستیم و می بینیم که بشر به چه پرتگاه سختی رسیده است، اولین مسئله ما پیام قرآنی است چه برای شما که پرورش می دهید و چه افرادی که پرورش می یابند؛ باید توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به داستان فضیل بن عیاذ گفت: وی از جمله دزدان زمان خود بود که بر اثر شنیدن یک آیه از قرآن و دریافت پیام آن، یک شبه عوض شد و جزو زهاد زمان خود شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد:  در زمان بعثت پیامبر(ص)، خفقان به حدی بود که حتی در زیر شکنجه برخی کشته می شدند و در این شرایط که شکنجه های سختی صورت می گفت جوانان عزیزی بودند که تحت تاثیر قرآن قرار می گرفتند و مسلمان می شدند اگرچه جرأت گفتنش را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین  عبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز باید باید توجه داشت که با همه زیبایی های قرائت قرآن اخلاق، رفتار کردار و سخن انسان نیز تحت تأثیر قرآن گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha