جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عادل

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: روحانیون بازوی محکم گسترش فرهنگ وقف هستند و می‌توانند با معرفی این اثرات خوب در جامعه، در حوزه موقوفات جدید گام موثری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل امروز در جمع مدیران و معاونین مدیریت حوزه علمیه که با حضور استاندار قزوین برگزارشد، گفت: وقف نیاز هر روز جامعه را در حوزه‌هایی که از توان دولت خارج است برطرف می‌کند و باقیات و صالحاتی ماندگار برای واقف به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: برکات وقف تنها به حوزه خاصی در جامعه محدود نمی‌شود و همه ابعاد جامعه از برکات وقف بهره‌مند خواهند شد، از این رو اگر روحانیون بتوانند به عنوان مبلغینی مورد اعتماد ثمرات وقف را به جامعه بشناسانند این برکات تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین گفت: روحانیون بازوی محکم گسترش فرهنگ وقف هستند و می‌توانند با معرفی این اثرات خوب در جامعه، در حوزه موقوفات جدید گام موثری بردارند.

حجت الاسلام عادل بیان کرد: اگر روحانیون و طلبه‌های حوزه‌های علمیه بتوانند شکل واقعی وقف را به جامعه نشان دهند، آگاهی جامعه و اطمینان به اجرای نیات واقفین در جامعه افزوده می‌شود.

 وی با به برخی از ثمرات موقوفات برای مردم استان قزوین تصریح کرد: اگر مردم با شکل واقعی وقف در جامعه آشنا شوند، این فرهنگ دین پسند و انسان ساز در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه موقوفات ثمرات فراوانی برای جامعه دارند ولی مشکل این جاست که این اثرات وقف در جامعه گسترده امروز به خوبی به مردم معرفی نشده است.

حجت الاسلام عادل خاطرنشان کرد: درحال حاضر حوزه های علمیه موقوفات قابل توجهی دارند که باید با برنامه ریزی اصولی بتوانیم از این ظرفیت در راستای احیای مدارس علمیه گام برداریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha