جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرهنگ طاهرخانی

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین گفت:در دوران دفاع مقدس نقش روحانیت در جبهه ها نقشی بسیار اثرگذار وماندگاری بود وامروز هم این نقش توسط طلاب وروحانیون در عرصه های مختلف همانند دوران جنگ تحمیلی در جامعه به خوبی اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی امروز در جمع مدیران و معاونین حوزه علمیه قزوین، از حضور هوشمندانه و با بصیرت ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند، قدردانی نمود.

وی به نقش مهم روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: امروز نيز روحانيون چون ديدبانهايی تيز بين، در عرصه دفاع از ارزش های دينی تلاش می کنند تا در سنگر تبليغ و ترويج انديشه های ناب اسلامی حضوری پر رنگ داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین اظهار کرد: در جنگ نابرابری که یک طرف جبهه فضایل و اخلاق و ایمان و طرف دیگر جبهه شرک و کفر و گناه بود، روحانیون در تقویت معنویت و باورهای دینی رزمندگان نقش موثری داشتند

طاهرخانی تصریح کرد: رزمندگان دلاور و شجاع ما با روحیه مثال زدنی در کنار روحانیت نگذاشتند یک وجب از این خاک به تصرف دشمن درآید.

وی ادامه داد: روحانیت در کنار دیگر رزمندگان علاوه بر اینکه به بیان مسائل دینی و تبلیغی می پرداخت در بیشتر عملیات های مهم نیز نقش اثرگذاری داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین خاطرنشان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس به عنوان پرچمداران نهضت عاشورایی در جبهه ها توانستند در عملیات مختلف نقش مهمی در پیروزی کشورمان ایفا کنند.

وی افزود: هشت سال دوران دفاع مقدس همواره به عنوان مقطعی افتخارآمیز در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط و باقی خواهد ماند، چرا که در این دوران رزمندگان مقتدر میهن اسلامی با کمترین امکانات و تسلیحات با تکیه بر ایمان خالصانه به خداوند و با تبعیت از فرمان امام خمینی به عنوان ولی فقیه خود راهی جبهه های حق علیه باطل شده و شچاعانه مقابل دشمن قد علم کردند.

با دفن شهید گمنام هیچ مخالفتی نداریم

 طاهرخانی در خصوص مطالبه جدی طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین در خصوص دفن شهید گمنام، اظهارکرد: این اداره کل چه در زمان مدیریت سابق و چه در حال حاضر، در مدیریت حجت الاسلام والمسلمین عباسی در خصوص تدفین شهید گمنام بارها جلساتی در این باره داشته ایم، ولی به دلیل مقرارتی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی در کشور با آن مواجه هستیم، این موضوع عملی نشده و در صورت فراهم شدن مقدمات آن از سوی مسئولین استان، حوزه علمیه قزوین هم می تواند میزبان شهید ی از شهدای گمنام باشد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha