جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ حجت‌الاسلام کاوه گفت: در ماه رمضان خداوند متعال درهای توبه را بر روی مؤمنان و توبه‌کنندگان باز نگه می‌دارد تا انسان دوباره به سرشت اصلی‌اش که سرشت الهی و خدایی است بازگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت‌الاسلام سجاد کاوه، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه سفیران خاتم‌الانبیاء (ص) سنندج با اشاره به ماه رمضان و برکات آن اظهار داشت: رمضان ماه رحمت و غفران الهی است که به‌سرعت در حال رفتن است و خوش به سعادت آن دست از مؤمنانی که از این فرصت طلایی بهترین استفاده‌های معنوی را بردند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم‌الانبیاء (ص) سنندج تصریح کرد: در این ماه خداوند متعال درهای توبه را بر روی مؤمنان و توبه‌کنندگان باز نگه می‌دارد تا انسان دوباره به سرشت اصلی‌اش که سرشت الهی و خدایی است بازگردد.

وی یکی از ویژگی‌های ماه رمضان را تهذیب و صیقل روح انسان دانست و افزود: رمضان روح انسان‌ها را لطیف، خدایی و آسمانی می‌کند، در این مهمانی معنوی برندگان واقعی کسانی هستند که از امتیازاتی که خداوند در اختیار آن‌ها قرار داده است، بهترین بهره‌ها را ببرند.

حجت‌الاسلام کاوه خاطرنشان کرد: در رمضان وظیفه و کار مبلغان دینی چندین برابر می‌شود؛ در این ماه مبلغین بر اساس وظیفه شرعی که بر دوششان گذاشته‌شده است باید به تبیین دین خدا و پاسخگویی به سؤالات مردم بپردازند.

وی اظهار داشت: امسال هم که از سوی حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی و ... مبلغان بسیاری به سراسر استان کردستان اعزام‌شده‌اند، همه آرزو داریم که این مبلغان در انجام‌وظیفه خود همانند گذشته سربلند بیرون بیایند و نمره قبولی را بگیرند.

این استاد حوزوی با تأکید بر اینکه مبلغان باید رمضان را فرصتی برای بسط دین خدا بدانند، گفت: در رمضان دل‌ها به هم نزدیک می‌شود و کینه و دشمنی از میان جامعه رخت می‌بندد و زمانی که این ماه می‌گذرد مؤمنان واقعی حسرت می‌خورند که چرا از این ماه بهره بیشتری نبردند.

وی با تأکید بر اینکه ماه‌هایی همانند رمضان است که اسلام در آن رشد می‌کند و به سراسر جهان منتشر می‌شود، بیان داشت: در ماه پربرکت رمضان، خداوند متعال روزی انسان‌های مؤمن را چندین برابر می‌کند.

حجت‌الاسلام کاوه به وظیفه اجتماعی مؤمنان در قبال جامعه اشاره کرد و گفت: در این ماه وظیفه‌داریم که ایتام و نیازمندان را یاد کنیم، البته نباید دستگیری از مستمندان و یتیمان تنها در رمضان باشد، بلکه دیگر ماه‌ها نیز ما موظف به انجام این وظیفه الهی و انسانی هستیم.

انتهای پیام/ن

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha