پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارمندان مسلمان آمازون از حجم کاری بالا در ماه رمضان تظاهرات کردند

حوزه/ گروهی از کارمندان مسلمان در شرکت آمازون، شعبه مینه سوتا از حجم بالای کاری در ماه رمضان و وضعیت نابسامان تهویه هوا در مقابل انبار این شرکت دست به تظاهرات زدند. اعتراض آنان به سبب نادیده گرفتن روزه داری مسلمانان از سوی مسئولین شرکت اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از worldreligionnews، تعداد زیادی از کارمندان مسلمان شرکت آمازون در اعتراض به حجم کاری بالا در ماه مبارک رمضان، در خارج از یک انبار آمازون دست به تظاهرات زدند. راهپیمایی کارگران مسلمان به دلیل شرایط و وضعیت نابسامان و حجم کاری بالا در ایام رمضان بود. طبق گزارش ها اکثریت این کارمندان را مسلمانان آفریقای شرقی تشکیل می دادند.

کارمندان متعرض در انبارهای شاکاپی و ایگان در مینه سوتای آمریکا، واقع در 30 دقیقه ای شهر مینیاپولیس کار می کردند. گفته می شود که شهر مینه سوتا تعداد قابل توجه 200 هزار نفری مسلمان را دارا می باشد. شکایت این کارمندان به دلیل حجم خطرناک کاری و ناعادلانه بود. آن ها مدعی شدند که نه تنها حجم کاری آن ها در این ماه کمتر نشده، بلکه سرپرستان به هر کارمند حجم کاری دو نفر را محول کرده اند. کارکنان مسلمان معتقدند در خلال کار در محیطی بدون تجهیزات کنترل آب و هوا مانند تهویه مطبوع دچار خستگی، صدمات جسمی و کم آبی شده اند. یکی از کارمندان گفته شدت تشنگی به حدی رسیده که آب دهانش خشک شده و چند کارمند دیگر نیز مجبور به شکستن روزه شدند. به گفته این کارمندان شرکت آمازون با شرایط کاری دشوار، مسلمانان را وادار ساخته تا میان دین و ایمان شان و شغل و منبع درآمدشان یکی را انتخاب کنند.

در این میان سخنگوی آمازون با انتشار بیانیه ای رسمی، اتهامات را رد کرده و مدعی شد که این شرکت شرایط مناسبی برای کارمندان فراهم کرده و تسهیلات مذهبی برای مسلمانان فراهم ساخته است.

گفتنی است این نخستین باری نیست که امکانات این شعبه از شرکت آمازون زیر سئوال می رود. پیش از این نیز شکایت از گرمای شدید منجر به بازرسی این موسسه توسط سازمان ایمنی مینه سوتا شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha