شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه خواهران حضرت نرجس(س)؛ روزه داري

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: بندگی خدا بردگی نیست، بلکه آزاد شدن هست. خدمت به خلق اگر برای خدا باشد، از بندگی ریشه بگیرد و از خلق انتظار پاداشی در کار نباشد، عبادت است، در غیر این صورت انتظار پاداش از خلق تجارت و سوداگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، سیده زهرا پیشنمازی مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، در جمع طلاب این مدرسه، گفت: نخستین گام برای رسیدن به ادب روزه داری لذت بردن از توانمندی های خویش بوده و  در حقیقت روزه تربیت توانمندی، برای رسیدن به کمال الهی است.

وی با بیان حدیث «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» گفت: کسی که زبان ستایش از خوبی های دیگران را نداشته باشد، به مراتب نمی تواند از خدا هم سپاسگذاری داشته باشد، این معنای بندگی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری افزود: بندگی خدا بردگی نیست، بلکه آزاد شدن هست. خدمت به خلق، اگر برای خدا باشد، از بندگی ریشه بگیرد و از خلق انتظار پاداشی در کار نباشد، عبادت است. انتظار پاداش از خلق تجارت و سوداگری، نه عبادت و نه بندگی است.

پیشنمازی با اشاره به نمونه¬هایی از فعالیتهای فرهنگی مدرسه علمیه خواهران نرجس سلام الله علیها گفت: در مازندران 23 حوزه علمیه خواهران داریم. این درحالی است که مدرسه علمیه نرجس سلام الله علیها ساری با 25 طلبه آغاز  به فعالیت نموده و پس از پذیرش سال 97، تعداد190 طلبه خواهد داشت.

وی با اشاره به اعتکاف طلاب این مدرسه اعلام کرد: اعتکاف حلقه معرفتی، حلقه علمی، مباحثه کلامی و به معنای واقعی، اندیشه ورزی، پالایش ذهنی؛ در کنار عبودیت است. خروجی این اعتکاف افراد طالب علم هستند.

وی با اشاره به پاسخگویی آنلاین سؤالات مردم از طریق اساتید حوزه تصریح کرد: هموطنان عزیز می توانند برای ارتباط با مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری به صورت شبانه روزی و 24 ساعته، سوالات فقهی، کلامی، مشاوره¬ای خود را پرسیده و پاسخ سوالاتشان را دریافت نمایند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری در ادامه بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لازم است هرکس هر توانایی دارد درحوزه رسانه استفاده کند تا آگاهی و بصیرت مردم بالا برود؛ از این رو با برگزاری کارگاه رسانه به آموزش چگونگی استفاده از شبکه توییتر پرداخته ایم.

 پیشنمازی خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه در سبک زندگی، کارگاه مدیریت جنسی سالم زوجین و دوره های مختلف برگزار نمود که این کلاسها در توانمندی زوجینی که زبان ارتباطی با هم را نداشتند تاثیر بسزائی داشت.

وی در پایان یادآور شد:  بنابر روايتي از پيامبراکرم«ص» که فرمودند:" أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْيَأْتِ الْبَابَ؛" من شهر علمم و علي درِ آن شهر است. هر که دنبال علم است، بايد از اين در وارد شود؛  حوزه ی علمیه خانه ی علم هست پس خانه¬ی علی علیه السلام اینجاست.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha