شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فقرا و مستمندان

حوزه/ در پایان ماه رمضان سنت حسنه پرداخت فطریه انجام می شود و زندگی پس از این ماه، با فطریه آغاز می شود که ارتباط با نیازهای جامعه و رفع آنها دارد؛ یعنی ارتباط با فقرا و نیازمندان، درک و رفع نیاز آنها پیام ماه ضیافت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری در نشست بررسی آسیب های اجتماعی در جامعه، گفت: انسان باید متوجه ارزش آنچه در ماه رمضان به دست آورده باشد،‌ به طوری که اگر کسی ارزش گوهری که در دست دارد را بداند، خود به خود در حفاظت از آن هم تلاش لازم را خواهد داشت.

وی افزود: انسان وقتی از دارایی خویش خبر نداشته باشد، در حفاظت از آن هم جدی نخواهد بود و به این ترتیب این دارایی از دست می‌رود.

حجت الاسلام نظری بیان کرد: امام زمان(عج) زمانی که ظهور کنند، مردم را به کتاب خداوند و سنت پیامبراکرم(ص) دعوت می کنند، بنابراین، ما اگر بنا داریم نزدیک به امام زمان(عج) شویم، باید نسبت به انس با کتاب الهی که در ماه رمضان به وجود آوردیم، در دیگر ایام سال هم ممارست داشته و برای فهم و عمل به قرآن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس روایت شیطان بیش از هزار سال خدا را عبادت کرد و در کنار ملائکه قرار داشت، اما عبادتی مهم است که مورد رضایت و پسند خداوند باشد، به همین خاطر زمانی که خداوند از او خواست در برابر انسانی که آفریده است، سجده کند، استنکاف کرد و تمام محصول عبادت هزار ساله خود را به باد داد و با حسادت ورزیدن به انسان و تکبر و غرور، موجب شد، مورد غضب الهی واقع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین گفت: آیات قرآن، تقوا را نتیجه و دستاورد ماه مبارک رمضان می داند، چرا که این تقوا باید در طول سال استمرار داشته باشد، به طوری که بعد از ماه رمضان هم پرهیز از گناه و التزام به واجبات ادامه یابد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، منتظران تلاش کردند تا روح بزرگی داشته باشند و نگاهشان را از سطح خود و خانواده شان فراتر برند و دیگران و جامعه را نیز ببینند، چراکه از فلسفه های روزه داری همین توجه به محرومان بود که خوشبختانه امسال نیز مردم وفادار و نیکوکار توانستند به محرومین جامعه و نیازمندان کمک های قابل توجهی نمایند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: در پایان ماه رمضان سنت حسنه پرداخت فطریه انجام می شود و زندگی پس از این ماه، با فطریه آغاز می شود که ارتباط با نیازهای جامعه و رفع آنها دارد؛ یعنی ارتباط با فقرا و نیازمندان، درک و رفع نیاز آنها پیام ماه ضیافت الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha