جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از حوزه علمیه به عنوان مرکز تولید تفکر اصیل اسلامی یاد کرد و گفت: حوزه علمیه مهم ترین پشتوانه فکری و علمی نظام اسلامی در عرصه های مهم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان حوزوی استان، حوزه علمیه را بزرگترین پشتوانه مطمئن برای انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نهاد انقلابی و اثرگذار در چهار دهه اخیر همواره پشتیبان و همراه امینی برای نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه هیچ گاه در چهار دهه اخیر پشتیبانی خود را از انقلاب بر نداشته است، افزود: حوزویان برای حفظ و بقای انقلاب در طول این چند دهه همواره جانفشانی و مجاهدت کردند.

حوزه علمیه؛ مهد انقلابی گری

حجت الاسلام لائینی حوزه علمیه را مهد انقلابی گری توصیف کرد و با بیان این که این نهاد دینی اثرگذار مروج شاخص های انقلابی گری در دیگر بخش های جامعه است، تصریح کرد: باید با تدبیر، بصیرت و هوشیاری با خطر جریان هایی که به دنبال کمرنگ کردن تفکر انقلابی در حوزه هستند مقابله کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه نقش محوری در عرصه ها و صحنه های مختلف این انقلاب داشته است، افزود: اثرگذاری حرکت روحانیت در دوران مبارزات انقلاب این قشر مهم را به یک جریان اثرگذار و تعیین کننده در انقلاب تبدیل کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین از حوزه علمیه به عنوان مرکز تولید تفکر اصیل اسلامی یاد کرد و گفت: حوزه علمیه مهم ترین پشتوانه فکری و علمی نظام اسلامی در عرصه های مهم بوده است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره مرجع فکری و عقیدتی مردم بوده و همین مساله موجب عصبانیت دشمنان شده است، بیان داشت: باید هوشیار باشیم چون برخی جریان های انحرافی تلاش می کنند تا این مرجعیت را از روحانیت و حوزه های علمیه سلب کنند.

دشمن برای ضربه زدن به انقلاب به دنبال تضعیف حوزه است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهضت عظیم انقلاب برخاسته از متن حوزه و به رهبری روحانیت بوده است، تصریح کرد: به همین دلیل دشمن برای ضربه زدن به انقلاب به دنبال تضعیف حوزه است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که حوزه لحظه ای نسبت به حمایت و پشتیبانی از انقلاب و آرمان های نظام درنگ نکرده است، گفت: این مرکز مهم علمی و دینی در چهار دهه اخیر با هوشیاری و موضع گیری صحیح از انقلاب و دستاوردهای آن حراست کرده است.

وی از حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین پایگاه تولید فکر در نظام اسلامی یاد کرد و گفت: باید برای بقا و دوام انقلاب اسلامی در پی صدور انقلاب و جهانی سازی آن باشیم که این وظیفه مهم بر عهده حوزه و روحانیت است.

لزوم معرفی دستاوردها و خدمات ارزنده انقلاب

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز یکی از توطئه های دشمنان علیه انقلاب زیرسؤال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین پشتوانه انقلاب باید با تبیین و تبلیغ صحیح دستاوردها و خدمات ارزنده انقلاب این توطئه دشمن را خنثی کنند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که طلاب و روحانیان با تقویت بصیرت و دادن آگاهی به جامعه می تواند جلوی نفوذ دشمن را بگیرد، تصریح کرد: باید با اقدامات مناسب فرهنگی و تبلیغی، مسیر نفوذ دشمن را ببندیم تا جامعه اسلامی همچنان در مسیر رشد و تعالی گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha