جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه «باغ آندلس»، نمایش فرهنگ باغداری اسلامی در قطر افتتاح شد

حوزه/ بنیاد فرهنگ اسلامی مادرید، که نمایشگاه باغداری اسلامی «باغ آندلس» را راه اندازی کرده قرار است در سه ماه آینده این نمایشگاه را در قطر بر پا کند که هدف آن ترویج فرهنگ باغداری اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulf-times، کتابخانه ملی قطر در شهر آموزش و پرورش، روز گذشته نمایشگاه باغداری اسلامی «باغ آندلس» را افتتاح کرد.

این نمایشگاه به هدف برجسته سازی اهمیت کشاورزی و باغداری در دین اسلام در عصرهای گذشته، همچنین به نمایش گذاشتن انواع گیاهان، ابزار، صنعت و تاریخ کشاورزی و  روش های مختلف و پیشرفته باغداری مسلمانان در شهر آندلس راه اندازی شده است. این نمایشگاه سه ماهه توسط بنیاد فرهنگ اسلامی مادرید برگزار شده و قرار است تا 7 سپتامبر سال 2018 ادامه داشته باشد.

به گفته کارشناسان بنیاد، آندلس به طور کلی به ناحیه شبه جزیره ایبرین اشاره دارد که در آنجا مسلمانان از قرن هشتم تا قرن بیست و یکم در منطقه ای با نام آندلس مدرن در جنوب اسپانیا سکونت دارند. این نمایشگاه بین المللی «باغ گیاه شناسی قرآنی» پس از راه اندازی در کشورهای مختلف مدیترانه و عربی هم اکنون در قطر  به نمایش گذاشته شده است.

انکارا گوتیرز دبیرکل این بنیاد فرهنگی در این باره به خبرنگاران گفت: آنچه ما می خواهیم اینجا تبلیغ و ترویج دهیم این است که نگهداری و حفظ محیط زیست و طبیعت یک وظیفه فرهنگی در دین اسلام محسوب می شود.

وی افزود: کشورهای غربی و اروپایی در این دوران حفظ محیط زیست را امری طبیعی و عادی تلقی می کنند اما آنچه آن ها نمی دانند این  است که در قرون گذشته و در فرهنگ اسلامی، این مسئله از پیش وجود داشته است.

گوتیرز همچنین گفت: ما با مقامات قطری صحبت کرده ایم تا نمایشگاه باغ آندلس را در کشور قطر به صورت یک پروژه بزرگتر به نمایش بگذاریم. در رابطه  با نمایشگاه نسخ قطری، تصاویر و کتاب های کمیابی با موضوع مربوطه ارائه خواهند شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha