پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران گفت: دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان از پانزدهم تا بیست و یکم تیر ماه به مدت یک هفته در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، گفت: دوره میثاق طلبگی ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان از پانزدهم تا بیست و یکم تیر ماه به مدت یک هفته در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر برگزار می شود.

وی با بیان این که در این دوره یک هفته ای 200 نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان حضور دارند، افزود: در این دوره  یک برنامه تربیتی، اخلاقی، عبادی و ورزشی در نظر گرفته شده که با حضور اساتید مجرب حوزه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی از تدریس سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید در این دوره یک هفته ای خبر داد و خاطرنشان کرد: آشنایی دقیق طلاب با نظام تعلیم و تربیت حوزه، مأنوس کردن طلاب با زندگی طلبگی و آشنایی با فرصت ها و آسیب های زندگی طلبگی از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که یکی از برنامه های مهم این دوره یک هفته ای تشکیل حلقه های تربیتی ده نفره است، تصریح کرد: اساتید و معاونان تهذیب مدارس علمیه به عنوان سرحلقه به فعالیت خواهند پرداخت.

وی همچنین به بهره گیری از توان و ظرفیت مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران در این دوره آموزشی خبر داد و گفت: مشاوران در این دوره به صورت چهره به چهره با طلاب ارتباط برقرار خواهند کرد و به نیازهای آنها رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه افزود: این دوره آموزشی دو هفته ای فرصت خوبی برای شناخت مناسب یک طلبه با زندگی طلبگی و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با ورود به حوزه علمیه با حضرت ولی عصر(عج) میثاق می بندند، خاطرنشان کرد: طلاب باید تا آخر پای این میثاق خود بمانند و این مسأله با تحصیل علم و اخلاق میسر خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی، رعایت آداب و زی طلبگی را یکی از مسائل مهم تحصیل در حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: پایبندی به آداب طلبگی در زندگی شخصی و دوران تحصیلی طلاب یک ضرورت مهم است که در این دوره آموزشی، بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که کسی که وارد حوزه می شود باید شأن و جایگاه حوزه و لباس روحانیت را حفظ کند، خاطرنشان کرد: یک طلبه با حفظ همه این مسائل می تواند در مسیری که وارد شده به موفقیت دست پیدا کند.

وی با تأکید بر این که مدیران مدارس علمیه نیز باید در سال تحصیلی جدید مسائل تهذیبی و اخلاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند، گفت: دعوت از اساتید برجسته اخلاق و برنامه های تهذیبی باید در حوزه تقویت شود.

حجت الاسلام طبرسی، مهم‌ترین امتیاز حوزه در مقایسه با دیگر مراکز آموزشی را توجه به مباحث تهذیبی دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت مسائل تهذیبی همانند مباحث آموزشی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha