شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: اسناد لانه جاسوسی که چاپ شده، باید در مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها توجه شود و عصاره آن به نحوی در متن نظام آموزشی قرار بگیرد تا نسل جدید از خیانت های آمریکا آگاه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی ذر نشست علمی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که عصر دوشنبه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر قرآن را به عنوان کتاب وحیانی الگوی نظام آموزشی خود در حوزه های علمیه و دانشگاه ها قرار دهیم،شاهد خواهم بود که صدها آیه را به دشمن شناسی خداوند تخصیص داده است.

وی به تاریخچه دخالت های آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: اولین حضور آمریکا در ایران 170 سال قبل در دوره امیر کبیر آغاز شد و 20 سال بعد در دوره ناصر الدین شاه اولین مرکز تبلیغ مسیحیت آمریکایی شروع به کار کرد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ادامه داد: چند سال بعد کنسولگری آمریکا استعمار رسمی خود را شروع کرد و از سال 1300 تا 1305 تعدادی از مستشاران آمریکایی در ایران حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: حدود 15 سال حضور آمریکا کمرنگ تر می شود و از 1320 در حمله متفقین از آمریکا توسط دولت وقت ایران درخواست کمک می شود و نیز از آمریکا  در جنگ جهانی دوم 45 میلیون دلار وام گرفته می شود هم چنین در کودتای 28 مرداد ورود رسمی آمریکا برای حاکمیت در ایران حکومت مصدق را سرنگون می کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، خرید نفت و کمک از ارتش ایران برای سرکوبی کشور های مجاور را از دیگر اقدامات آمریکا قبل از انقلاب برشمرد.

وی ادامه داد: استخدام فرد آمریکایی به عنوان وزیر دارایی ایران،استخدام افسران آمریکایی برای ریاست ژاندارمی ایران، انتخاب ژنرال های آمریکایی برای وزارت خواربار و برای ریاست گمرک ایران و شهربانی، استخدام هیئتی از افسران آمریکایی برای وزارت جنگ ایران و نیز استخدام پزشکان آمریکایی برای وزارت بهداشت را از برخی دخالت های آمریکایی ها در ایران نام برد.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه به اقدامات خصمانه آمریکا در طول این 4 دهه و جاسوسی و توطئه علیه ایران اشاره کرد و گفت: اسناد لانه جاسوسی که چاپ شده باید در مدارس، دانشگاه ها و حوزه ها توجه شود و عصاره آن به نحوی در متن نظام آموزشی قرار بگیرد که رهبری نیز روی آن تأکید کردند.

وی با بیان اینکه آنچه آمریکا در گذشته بر سر ما آورده است مشابه آن را امروز بر سر ملت های دیگر وارد می آورد، افزود: طراحی کودتاهای مقدماتی، تحریک اقلیت های قومی کشور، طراحی جنگ تحمیلی و دستور به صدام برای حمله به ایران، بلوکه کردن بیش از 100 میلیارد دلار پول ایران در بانک های آمریکا، تحریم ها، اسقاط هواپیمای مسافربری ایران، حمایت از منافقین، تأسیس ساواک، فروش اسلحه به ایران، حمایت از 270 شبکه ایرانی ستیزی فارسی و 200 شبکه غیر فارسی که از این تعداد فقط 42 شبکه کردی وجود دارد، تهاجم فرهنگی، تأسیس القاعده و داعش و حمایت از آنان، مدیرت و حمایت از فتنه 88،  نقض عهد برجام، پشتیبانی از ترور دانشمندان ایران، حمایت از بمب گذاری ها در ایران به خصوص حادثه تروریستی در مجلس برخی دیگر از اقدامات آمریکا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha