جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید فطر

​حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: امید است که این فطر امسال برای تمامی مسلمین قدومی مبارک داشته باشد و در ضمن این عید بزرگ زمینه اتحاد، وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان باشد و تفرقه و اختلاف را از جامعه مسلمین دور سازد.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره در پیش بودن عید سید فطر، اظهار داشت: عید سعید فطر از اعیاد مهم مسلمین جهان است و از آن معناهای بسیاری استخراج می شود که یکی از متواترترین این معناها این است که عید فطر به معنی بازگشت به خویشتن و ذات پاک و الهی انسان  است.

وی ادامه داد: فطرت انسان ذاتا همانند آینه پاک و زلال است، ولی گناه و بزه همانند زنگاری بر آن می نشیند و فطرت انسان را کدر می کند، لذا همین امر است که خداوند همیشه از انسانها خواسته است که به درگاهش توبه کنند، زیرا آغوش پروردگار برای توبه کنندگان همیشه باز است.

این کارشناس دینی اهل سنت با اشاره به اینکه انسان، ذاتا خداپرست و حقیقت جوست، گفت: انسان نباید اجازه دهد که جلوه های دروغین زندگی مادی، فطرت و ذات خدایی او را مکدر کند، پیروی از امیال نفسانی و نفس اماره انسان را از راه راست و صراط مستقیم دور می سازد و این امر در قرآن بارها تذکر داده شده است.

ماموستا ایزدی تصریح کرد: باید عید فطرت برای همه ما عید بازگشت به معبود یکتا و خداوند متعال باشد. فطر باید سرچشمه آغازی دیگر برای انسان حقیقت خواه و خداترس باشد.

وی در پایان گفت: امید است که این فطر امسال برای تمامی مسلمین قدومی مبارک داشته باشد و در ضمن این عید بزرگ زمینه اتحاد، وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان باشد و تفرقه و اختلاف را از جامعه مسلمین دور سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha