جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین دبیرستان اسلامی در ناحیه شمالی شیکاگو ساخته می شود

حوزه/ جامعه اسلامی شهر مورتون گروو در ایالت ایلینوی، طرح تاسیس نخستین دبیرستان اسلامی در منطقه شیکاگو را پیگیری می کند. این مدرسه قرار است در سال نخست تنها ۲۵ دانش آموز مسلمان را بپذیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chicagotribune، جامعه اسلامی شهر مورتون گروو واقع در ایالت ایلینوی آمریکا طرح تاسیس نخستین دبیرستان اسلامی خصوصی در منطقه شیکاگو را پیگیری می کند.

در 21 می، مقامات کمیسیون شهری مجوز ایجاد این دبیرستان در محل کنونی مدرسه اسلامی را داد که تنها شامل کلاس های آموزشی از پیش دبستانی تا کلاس هشتم می باشد.

به گفته حبیب قادری مدیر مدرسه، تغییرات در مدرسه اسلامی قرار است تدریجی باشد تا دانش آموزان آسیب نبینند.

قادری گفت: پروژه ایجاد دبیرستان برای سال های 2018 تا 2019 برنامه ریزی شده است و قرار است دانش آموزان کلاس ششمی به یک مدرسه دیگر منتقل شوند.

قادری در ادامه خاطر نشان کرد: ما بسیار هیجان زده هستیم. این مدرسه اسلامی قرار است نخستین دبیرستان اسلامی منطقه شمالی در ناحیه شیکاگو و از نوع خود نخستین در شهر مورتون گروو باشد.

به گفته وی در سال نخست مدرسه تنها 25 دانش آموز کلاس نهمی را می پذیرد. سپس آن ها به دوره بعد راه یافته و 25 دانش آموز دیگر پذیرفته می شود.

وی پیش بینی کرد که در سال نخست کمتر از 25 دانش آموز در این دبیرستان ثبت نام کنند. این در حالی است که از هم اکنون ده ها درخواست ثبت نام دریافت شده است.

قادری افزود: این یک روند پیشرفتی آهسته خواهد بود. ما می خواهیم کیفیت را همچنان در حد بالا نگه داریم و در عین ثبات و تعادل را نیز در میان دانش آموزان حفظ کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha