شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبادی در در دیدار با روحانیون و ائمه جماعات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: ریشه همه مشکلات ناشی از آن است که فرصت سوزی کرده و در گذشته از رهنمودهای ارزشمند امام راحل(ره) و در حال حاضر نیز از فرامین خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تبعیت نمی کنیم و نتیجه اش چیزی می شود که نباید بشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی شامگاه دوشنبه در مراسم سی شب با قرآن کریم در بوستان مهر شهرستان خوسف، اظهار کرد: آنچه که در اروپا و غرب به عنوان دین مطرح بوده و هست اصلش دین نیست یعنی بخشی از خرافات را همواره به اسم دین مطرح کرده اند و قرن ها هم با همین عنوان کلیسا حاکم بوده و اصول ننگی را در جامعه حکمفرما داشته اند.

وی افرود: حال سؤالی که اینجا پیش می آید این است که در  دینی که به حضرت عیسی مسیح(ع) نسبت داده می شود، سندش انجیل است، آنها جواب بدهند که چند نوع انجیل وجود دارد؟ که عنوان می کنند که 100انجیل وجود دارد و این در حالی است که انجیل عیسی(ع) فقط یکی است، 99 انجیل دیگر از کجا می آید؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: غربی ها و اروپایی ها در سخنانشان عناوینی همچون به دار زدن خدا و اینکه عیسی فرزند خداوند است را به کار می برند که جای بسی تامل دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اروپاییان اصولا عقل را "پتیاره" تعبیر می کنند، عنوان کرد: متاسفانه آن ها کتاب های مقدس را دستاویز قرار می دهند و آن را به عنوان یک ابزار استعماری تبدیل کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه اسلام یک دین حق گرا بوده و بر فطرت الهی استوار است، بیان کرد: یکی از حجت های شرعی در اسلام عقل است، یعنی عقل در اسلام جایگاهی دارد که حجت است، استنباط احکام هم که می کنند گفته می شود کتاب است، سنت است و در قرآن کریم، بسیار واژه عقل به کار برده شده است.

وی ادامه داد: اولین کتاب های معتبر ما کتاب های عقل است بعد از آن کتاب علم است؛ در اسلام علم فریضه است و در قرآن کریم آمده که بر هر زن و مردم مسلمانی علم آموزی واجب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: اصولا پایه گذاران علم آنچه که امروز از آن در دنیا بهره می بردند مسلمین هستند این را همه می دانند و روی این مساله باید خیلی حواسمان جمع باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پیرامون اهمیت و جایگاه علم از دیدگاه قرآن، مطرح کرد: آنچه مسلم است آن است که علم فریضه بوده و بر همگان لازم است که علم بیاموزند و اصولا پایه گذاران علم  مسلمانان هستند و همه مورخان و نویسندگان مشهور غربی از جمله " آناتول فرانس" فرانسوی در کتاب زندگی گل های خود، به جریان 700 سال قبل اروپایی ها و جنگ با مسلمانان اسپانیا اشاره دارد که به دلیل فساد و شرایط جامعه و نفوذ در مسئولان کشور اندلس به شکست مسلمانان منجر شد که از آن به وحشی ترین جنگ تعبیر شده و شکست مسلمانان 500 سال تمدن اروپایی ها را به عقب انداخت، چرا که اروپا چیزی نداشت و باسوادان آن منطقه در قرن نهم هجری قمری به 100 نفر نمی رسید در صورتی که در قرن دوم و سوم قمری در اسلام در زمان حضور امام رضا(ع) در نیشابور حدود 18 هزار قلم به دست فرمایشات ایشان را نوشتند، حال مقایسه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه دین اسلام حق است و بایستی همراه با علم و دانش باشد، تبیین کرد: بر اساس آیات قرآن، علم بدون دین و دین بدون علم، همانند آتشی است که سر از طغیانگری در می آورد مثل دنیای امروز که رهبران آن بدون علم و دین طغیان کرده و دست به جنایت و آدم کشی می زنند. این در حالی است که وقتی آمریکایی وجود نداشته ما علماء، فلاسفه و دانشمندان بزرگی همچون میرداماد، ابوعلی سینا، زکریای رازی و... داشته ایم که موجبات افتخار اسلام بوده و هستند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در دین اسلام، رهبری اعلم هر زمان است، گفت: در اسلام چه در زمان پیامبران، ائمه اطهار(ع) و چه در زمان غیبت؛ رهبری جامعه اسلامی با افراد اعلم، متعهد، مطیع خداوند، تابع قانون الهی، خالف هوای نفس و عارف است.

وی ضمن اشاره به جایگاه رفیع رهبری در جامعه، عنوان کرد: صحبت های مقام عظمای ولایت در برابر‌متخصصان و فوق تخصص ها؛ بسیار حساب شده و کارشناسی شده و نکته دیگر این که کارکنان هر سازمانی که در مناسبت های مختلف به محضر رهبر انقلاب شرفیاب شده و ایشان دستوراتی می دهند، در هر کجا که آن افراد رهنمودهای معظم له را به کار می برند، قطعا برایشان راهگشا بوده است و هر جا‌ ‌ که بر عکس عمل کرده اند به بن بست رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه بیان کرد: وقتی که پوتین به عنوان رئیس جمهور یک کشور قدرتمند دنیا به همراه خانواده اش برای شرکت در کنفرانس به ایران آمده و به محضر مقام عظمای ولایت می رود، بعد از آن اظهار می کند که من اگر چه عیسی مسیح را ندیده ام، ولی امروز که پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران رفتم گویا که به محضر عیسی رفته ام.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: جای بسی افتخار است که مدتی قبل 100 نفر ازعلمای اهل سنت کشور نامه ای به محضر رهبر معظم انقلاب نوشته اند و در آن اظهار داشته اند که بسیار خوشحالیم که رهبری آگاه، هوشیار، عالم، شجاع و حقگو داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: ریشه همه مشکلات ناشی از آن است که فرصت سوزی کرده و در گذشته از رهنمودهای ارزشمند امام راحل(ره) و در حال حاضر نیز از فرامین خلف صالح ایشان، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تبعیت نمی کنیم و نتیجه اش چیزی می شود که نباید بشود.

وی اضافه کرد: عمل نکردن به فرامین رهبرمعظم انقلاب و سوزاندن‌ فرصت ها، سبب می شود که حتی ترامپ دیوانه نیز بر ما ناز کند‌.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی علم را در همه جا راهگشا دانست و گفت: دین به معنی صحیحش‌ سبب جهت بخشیدن علم می شود و مشکل بشر را حل می کند و چنانچه علم بدون دین باشد، خودش طغیان می کند که امروز دنیا را به آتش کشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: همچنان که کسانی به اسم علم، یکسری خرافاتی را سر هم می کنند، در حقیقت اینان سبب فروپاشی جامعه بشری می شوند. غربی ها با این مفاسد و ظلم بی نهایتی که امروز در دنیا می کنند و سازمان بین الملل هم در مقابل این همه جنایت خفه خون گرفته و تنها کسی که در این میان همچون حسین بن علی(ع) حرف حق می زند، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر این که همیشه بایستی حواسمان جمع بوده و گول نخوریم، ابراز کرد: گاهی علمای با نفوذ در سطح جامعه به دلیل وجود افراد نادان، دچار آسیب شده اند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha