سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کاری نيکی به خصوص احترام به پدر و مادر در طول عمر انسان با اهميت می باشد ،چرا که انسان بايد به درک اين موضع برسد که احترام به والدين تأثيرات به سزايی در زندگی انسان خواهد گذاشت .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی با حضور در برنامه سیمای مرکز قزوین، به موضوع اخلاقی و مهم احترام به والدین اشاره کرد و گفت: مهم ترین راه برای ابراز محبت به پدر و مادر، نرم گويی و خوش زبانی با آنهاست و پيشوايان معصوم(ع) که بزرگ ترين مربيان بشری هستند، تندی به پدر و مادر را نهی کرده اند و حتی صدای ما نبايد از صدای آنان بلند باشد، چه رسد به اين که خدای ناکرده با آنان به زشتی سخن بگوييم که سخن زشت و ناسزا گفتن به والدين، از گناهان کبيره است.

وی افزود: مشکلات و کج روی هايی که در زندگی افراد رخ می دهد، ناشی از ناآگاهی فرد از دستورات دينی و قرآنی است و يا به دليل دور بودن و ناآگاهی از هدايت های معنوی و ارشادی قرآن و سخنان بزرگان و ائمه اطهار(عليهم السلام) است؛ محبت و مهربانی به پدر و مادر یکی از فضیلت های اخلاقی محسوب می شود که عقل و شرع بر ضرورت آن تاکید می کنند و پروردگار پس از بیان حکم واجب بودن پرستش معبود یگانه، بر لزوم احترام و تکریم پدر و مادر اشاره دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کار نيکی به خصوص احترام به پدر و مادر در طول عمر انسان با اهميت می باشد، چرا که انسان بايد به درک اين موضع برسد که احترام به والدين تأثيرات به سزايی در زندگی او خواهد گذاشت.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: بدون تردید اگر انسان مشقت ها و رنج هایی را که والدین در مسیر تربیت آنها متحمل شده اند، فراموش نکنند و نیکی های آنان را از یاد نبرند، احترام و تکریم آنان را سرلوحه رفتار خویش قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان کرد: پیشوایان معصوم(ع) به عنوان بزرگ ترین مربیان بشری، تندی به پدر و مادر را نهی کرده اند و بر این مساله تاکید دارند که حتی صدای ما نباید از صدای آنان بلندتر باشد و هرگز نمی بایست که با آنان به زشتی سخن گفت و بیان نادرست و ناسزا گفتن به والدین از گناهان کبیره به شمار می رود.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان تاکستان خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه سبقت گیری مومنان در نیکی ها و خوبی ها بوده و فرصتی که می توان در آن توشه نیکی ها را پر کرد و یکی از مهم ترین واجباتی که به صورت مداوم در قرآن و روایت ها به آن اشاره شده، احترام به پدر و مادر محسوب می شود که پس از عبادت خداوند به عنوان دومین واجب از آن یاد می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha