جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ در واقعه تلخ و تاسف بار حمله اغتشاشگران در دی ۹۶ به حوزه علمیه تاکستان که خسارات قابل توجهی به طلاب و مدرسه وارد شد، متاسفانه رفع این مشکلات و پرداخت هزینه ها از سوی مسئولین استان هنوز انجام نشده که باید در این زمینه توجه جدی به برطرف نمودن خسارات وارده داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام حمید علی بخشی صبح امروز در جمع مسئولین حلقه های صالحین شهرستان تاکستان که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) تاکستان برگزار شد، گفت: خداوند انسان را تشويق می كند كه هنگام فقر و نياز دست به درگاه خدا بر دارد تا از منبع فيض لايزال الهی نيازمندی های خويش را بر طرف سازد.

وی افزود: انسان بر حسب فطرت و غريزه اي كه دست آفرينش در نهاد او به وديعت گذاشته به هنگام سختی و درماندگی خدا را می خواند و رفع نيازهايش را از او مي طلبد، اما وقتی به رفاه و آسايش دست يافت، به اسباب دل می بندد و آنها را در رفع خواسته هايش شريك خداوند قرار می دهد.

وی با اعلام این که بدون تردید جلوه‌های ایمان به خدا در زندگی روزمره انسان به صورت مختلف‌، نمود پیدا می‌کند، اظهار کرد: دعا و نیایش، تسلیم دربرابر قضا و قدر الهی، یاد مرگ، زهدورزی، توکل، انتظار و هرکدام، از تجلی ایمان به خدا در زندگی ما هستند.

حجت الاسلام علی بخشی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که دعا و نیایش، آدمی را از چنگال افسردگی و اضطراب روحی نجات می‌بخشد، همچنان که باعث پیشگیری و غلبه آن دو بر فضای جان است.

وی ادامه داد: یکی از دستاویزهایی که انسان به آن دسترسی دارد و به کمک آن می‌تواند به سعادت دنیوی و اخروی نایل شود و از امدادهای غیبی برخوردار شود، دعا و نیایش است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان بیان کرد: دعا و راز و نياز يكی از زيباترين حالات بنده است كه اوليای خدا آن را با هيچ چيز معامله نمی کردند، چرا که ارتباط با خدا و اميد استجابت دعا آرامش بخش دلها و مايه دلگرمی دعا كننده است.

 وی ادامه داد: کسانی که خواهان ارتقا و تعالی روحی هستند، شایسته است افزون بر قرائت دعا، به مضمون‌ها و مفاهیم مشترک عالی آن نیز توجه کنند.

حوزه علمیه شهرستان تاکستان نیاز به نگاه جدی مسئولین دارد

 استاد حوزه علمیه قزوین ضمن گلایه از مسئولین استان نسبت به عدم  برطرف نمودن مشکلات حوزه علمیه این شهر، گفت: در واقعه تلخ و تاسف بار حمله اغتشاشگران به این مدرسه که خسارات قابل توجهی به طلاب و اساتید وارد شد، متاسفانه این مشکلات و پرداخت هزینه ها از سوی مسئولین استان هنوز انجام نشده که باید در این زمینه توجه جدی به برطرف نمودن خسارات وارده داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha