جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید فطر

حوزه/ مسئول نمایندگی نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه برخی مردم خیلی نسبت به احکام نماز عید فطر آگاهی ندارند گفت: برگزاری نماز عید فطر به صورت پراکنده اصلا در شان یزد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام علی گندمی، مسئول نمایندگی نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان در نشست ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر یزد، با بیان این که متاسفانه نماز عید در یزد به صورت پراکنده اقامه می شود و این تفرقه و پراکندگی اصلا در شأن یزد نیست، گفت: نماز عید فطر از آداب و رسوم خاصی برخوردار است که باید سعی شود نماز عید در استان یزد هرچه بیشتر به این آداب و رسوم نزدیک تر شود.

وی با تاکید بر این که این موضوع باید به صورت ارشادی به مردم بیان شود، افزود:‌ الان مردم در سطح شهر به صورت کامل به احکام نماز عید فطر آگاه نیستند وگرنه در صورتی که اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود، قطعا مردم برای اقامه یک نماز واحد باشکوه پیشقدم می شوند.

حجت الاسلام محمدشریف حسینی‌کوهستانی نیز در این نشست با اشاره به این که نماز عید فطر باید با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود، گفت: مردم به این موضوع اعتقاد کامل دارند و در صورتی که برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد قطعا این نماز شکوه و عظمت خاص خود را پیدا می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: لازم است که همه به این موضوع توجه داشته و در راستای وحدت بخشی به آیین اقامه نماز عید سعید فطر حرکت کنیم و در این مسیر همه تلاش خود را به کار ببندند.

در پایان این نشست مقرر شد که نماز عید سعید فطر یزد در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار و تبلیغات لازم از سوی رسانه‌های استان برای برگزاری یک نماز واحد و پرهیز از تفرقه در این آیین انجام شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha