شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان ‌شرقی گفت: اگر روز جمعه عید فطر اعلام شود، نماز عید فطر در مصلای امام خمینی(ره) و خیابان ‌های اطراف اقامه می‌ شود و به علت مصادف شدن عید فطر با روز جمعه، نماز جمعه خوانده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره)، گفت: اگر روز جمعه عید فطر اعلام شود، نماز عید فطر در مصلای امام خمینی(ره) و خیابان ‌های اطراف اقامه می‌ شود و به علت مصادف شدن عید فطر با روز جمعه، نماز جمعه خوانده نخواهد شد.

وی همچنین به میزان زکات فطریه اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، زکات عید فطر را برای هر نفر 8 هزار تومان اعلام کرده ‌اند، ولی با توجه به این که گندم در شهرستان ‌ها ارزان ‌تر از تهران است، از این ‌رو زکات فطریه در شهرستان‌ ها  ۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکات تفسیری از جزء ۲۷  قرآن کریم عنوان کرد: خداوند می فرماید: «هیچ مصیبتی در زمین و نه در وجود شما روی نمی دهد مگر این که همه آن ها قبل از این که زمین را بیافرینیم، در لوح محفوظ ثبت است»، براین اساس، انسان برای هر چیزی که در دنیا از دست می دهد، نباید تاسف بخورد و به آنچه که خداوند به او داده نیز نباید دلبسته باشد.

امام جمعه تبریز افزود: حوادث طبیعی براساس مشیات از پیش تعیین شده الهی است نه امور تصادفی که از تحت قدرت خداوند خارج باشد ولذا باید از حوادث روزگار عبرت بگیریم.

حجت الاسلام والمسملین آل هاشم با بیان اینکه حوادث عالم هدفدار است، عنوان کرد: هر اتفاقی که در عالم روی می دهد، براساس هدفی صورت می گیرد و علم به حقایق آثار و اهداف حوادث، سبب آرامش انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: نعمت ها از سوی خداوند به انسان عطا شده، اما اگر سلب نعمتی صورت بگیرد، از طرف خود انسان است که اعمال و رفتار و کردارش موجب آن می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha